  • 1. Data: 2013-01-03 15:26:49
    Temat: Niepodpisanie aneksu umowy o pracę
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Jak wiadomo od nowego roku minimalna płaca podskoczyła w górę.
    Jeśli na umowie mam wyszczególnioną płacę to muszę (czy nie muszę ?)
    podpisać aneks podnoszący kwotę wynagrodzenia wraz z minimum?

    A co by się stało jakbym odmówił podpisania aneksu ? Chyba nie mogę
    zarobić mniej niż minimum pracując na pełny etat?

  • 2. Data: 2013-01-03 15:40:17
    Temat: Re: Niepodpisanie aneksu umowy o pracę
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > A co by się stało jakbym odmówił podpisania aneksu ? Chyba nie mogę
    > zarobić mniej niż minimum pracując na pełny etat?

    No właśnie, nie możesz zarabiać mniej.
    Więc nie podpisując aneksu prosisz się chyba o automatyczne zwolnienie.

  • 3. Data: 2013-01-03 15:50:39
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > No właśnie, nie możesz zarabiać mniej.
    > Więc nie podpisując aneksu prosisz się chyba o automatyczne zwolnienie.

    I dokładnie o to mi chodzi. Tylko na jakiej podstawie zostanę zwolniony?
    Z winy pracodawcy, pracownika czy jeszcze inaczej ?
    Czy zyskam w ten sposób prawo do zasiłku ?

    Chodzi mi o to jak się zwolnić z pominięciem długiego okresu wypowiedzenia.

  • 4. Data: 2013-01-03 18:30:05
    Od: "Piotr" <a...@p...tp.pl>

> [...]
    > Czy zyskam w ten sposób prawo do zasiłku ?
    >
    > Chodzi mi o to jak się zwolnić z pominięciem długiego okresu

    Porozumienie stron lub właśnie nie przyjmując nowych warunków tzn. nowego
    wynagrodzenia. Jest też art. w KP o rozwiązaniu umowy przez pracownika bez
    wypowiedzenia w przypadku rażącego naruszenia przez pracodawcę obowiązków
    wobec pracownika.

  • 5. Data: 2013-01-04 12:12:16
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 stycznia 2013 15:26:49 UTC+1 użytkownik Radek D napisał:

    > Jeśli na umowie mam wyszczególnioną płacę to muszę (czy nie muszę ?)
    > podpisać aneks podnoszący kwotę wynagrodzenia wraz z minimum?

    Nie musisz niczego podpisywać.
    Ale pracodawca nie musi w ogóle w takiej sytuacji zmieniać warunków płacowych.
    Podwyższenie płacy ze względu na zmianę przepisów o minimalnej nie wymaga zmiany
    umowy o pracę.

    --
    Olgierd
    http://LegeArtis.org.pl