    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: korzystanie z wewnętrznego parkingu
    Date: Wed, 1 Sep 2010 22:21:24 +0200
    <i51gpt$p4p$1@mx1.internetia.pl> <sf8do.4918$RS2.616@hurricane>
    <i534t2$dfp$1@mx1.internetia.pl> <OU9do.115451$S46.54827@hurricane>
    <4c752c1c$0$27039$65785112@news.neostrada.pl>
    <eSLdo.114608$NG7.46337@hurricane>
    <4c77f36a$0$22793$65785112@news.neostrada.pl>
    <OUVdo.39948$3F1.30811@hurricane> <i5asj8$thn$1@news.onet.pl>
    <emdeo.136728$NG7.84392@hurricane> <i5fhjq$ukm$1@news.onet.pl>
    <i5gq63$7ol$1@news.dialog.net.pl> <i5gvb7$sfg$1@news.onet.pl>
    <i5h0i6$c27$1@news.dialog.net.pl> <i5i6g5$5rq$1@news.onet.pl>
    <i5j9hd$ksa$1@news.dialog.net.pl> <i5kvnu$sdj$1@news.onet.pl>

    W wiadomości news:i5kvnu$sdj$1@news.onet.pl Massai <t...@w...pl> pisze:

    > Celowo pominąłem ten "czynnik ludzki", jako że to temat na długą
    > dyskusję. I w sumie nie na tę grupę.
    Niech będzie, że celowo, ale to właśnie uczyniło porównanie chybionym
    Na inną grupę? No dobra, choć nie jestem przekonany, czy naprawdę nie na tę
    grupę.
    To dyskusje o prawie, tym dotyczącym stosunków społecznych, czyli poniekąd
    międzyludzkich.
    Przecie nie gada się tu o prawach fizyki kwantowej, nie?

    > Wyobraź sobie sytuację gdy bezrobocie jest zerowe. Zakładasz firmę i
    > nie masz nikogo do kupienia - musisz odkupić.
    Wówczas kalkulujesz czy powinieneś otwierać firmę.
    To byłaby sytuacja idealna - nie ma bezrobotnych pracowników, nie ma
    bankrutujących firm.
    Ale ideałów nie ma.
    Bezrobocie ogólnokrajowe to tylko ogólny wskaźnik. Nie będzie 0%.
    Tylko, że może ono się składać z bezrobocia w pewnych branżach czy zawodach
    i nadpopytu na pracowników w innych.

    > W Szwajcarii po utracie pracy dostajesz przez 2 lata 70 procent
    > ostatniej pensji. Jeśli masz dziecko - 80%.
    > Szwecja - całe rzesze imigrantów wielodzietnych żyjących z opieki
    > społecznej.
    To nie znaczy, że za wszystko.
    Niemniej - o ile te dane są prawdziwe - widać jakim dzikim krajem jesteśmy.

    > Nie wszyscy. Niestety w wielu przypadkach jest to związane z
    > alkoholizmem.
    Możliwe. Choroba, jak inne.

    > Znam sytuację gdy gość wziął do pracy na 2 miesiące na swojej działce
    > takich 3 panów od recyklingu, rozumując że jak im się chce zbierać, to
    > za lepsze pieniadze normalnie popracują łopatą.
    > Wszystko było pięknie przez tydzień, dostali pierwszą wypłatę i w
    > długą, następne 2 tygodnie chlali...
    Normalka. Wymieniałem czas jakiś temu sprzęt AGD, lodówka, pralka, zmywarka,
    kuchenka, okap. Owszem sprzedawca ma obowiązek zabrać stary, ale nie za
    darmo (~40 zł za sztukę). A można zrobić dobry uczynek. Wystawiłem na
    korytarz, poszedłem pod spożywczak, wziąłem dwóch nieco niedomytych
    dżentelmenów oddających się gorącej dyskusji (zapewne na tematy naukowe bądź
    filozoficzne) na przyparkingowym murku, pod krzaczkiem.
    Zaproponowałem po nalewce cytrynowej za zniesienie do miejsca przy
    śmietniku, skąd raz w tygodniu służby wywożą stare meble, sprzęty itp. Byli
    za 5 minut, znieśli, ale nie do śmietnika oczywiście, tylko jeden na wózek i
    do złomiarni, a drugi pilnował reszty.
    Ludzki ze mnie człowiek.

    > Podobnie z bezdomnością, schroniska jak jest ciepło to stoją puste, bo
    > tam po prostu nie wolno pić.
    Ja się im nie dziwię. Na ich miejscu nie chciałbyś się zgłuszyć?

    --
    Jotte