  • 1. Data: 2003-09-03 10:08:40
    Temat: składanie reklamacji
    Od: DimmuR <d...@k...chip.pl>

    Witam!!

    Na początku lipca złożyłem reklamację (za czerwiec) dostawcy usług
    internetowych tytułem przerw w dostępie do Internetu dłużej niż
    określony w umowie czas (72 godziny). W Regulaminie który dostałem do
    umowy widnieje punkt:

    11.4 Reklamacja powinna być rozpatrzona w terminie 14 dni od dnia jej
    wniesienia.

    Na początku sierpnia złożyłem kolejną tego typu reklamację, tym razem za
    lipiec, z tego samego tytułu.

    Do dzisiaj nie dostałem odpowiedzi na złożone pismo. Chciałbym się zatem
    dowiedzieć czy określenie 'powinna' zobowiązuje firmę do rozpatrzenia i
    powiadomienia o wyniku składającego reklamację w określonym terminie?
    Czy jeśli minął termin 14 dni czy reklamację można uznać za pomyślnie
    rozpatrzoną? Jakie przepisy to regulują?

    Jest to dla mnie o tyle istotne że reklamacje te dotyczyły zwrotu ok.
    80% poniesionych kosztów.

    Mam jeszcze jedno pytanie. Jakiś czas temu zmienił się najemca lokalu i
    umowa z dostawcą została podpisana na nowo. Jednakże od dnia
    powiadomienia o zmianie przez dwa miesiące faktury przychodziły na
    starego najemcę (który już nie żył). Czy jestem zobowiązany do zapłaty
    owych rachunków? (Dostawca stwierdził że prześle 'korektę'). Czy są
    jakieś przepisy regulujące to?

    Z góry dziękuję za konstruktywne odpowiedzi.
    --
    \!/ GG: #2940543
    ( @ @ ) Registered Linux user: #277278

  • 2. Data: 2003-09-03 12:05:51
    Temat: Re: składanie reklamacji
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    DimmuR <d...@k...chip.pl> napisał(a):

> [...]
    > dowiedzieć czy określenie 'powinna' zobowiązuje firmę do rozpatrzenia i
    > powiadomienia o wyniku składającego reklamację w określonym terminie?

    zobowiązuje... i nic poza tym, chybaż że potrafisz wykaząc szkodę majątkową
    poniesioną z powodu nietermionowego rozpatzenuia reklamacji

    > Czy jeśli minął termin 14 dni czy reklamację można uznać za pomyślnie
    > rozpatrzoną?

    nie można
    Jakie przepisy to regulują?

    jezli dostęp do internetu jest usługa telekomunikacyjna o charakterze
    powszechnym (nie za bardzo mogę teraz sprawdzić) to jest rozporządznie
    wykonawcze do ustawy Prawo telekomunikacyjne,
    jeśl nie - to tylko umowa i kodeks cywilny

> [...]
    > starego najemcę (który już nie żył). Czy jestem zobowiązany do zapłaty
    > owych rachunków? (Dostawca stwierdził że prześle 'korektę').

    nie bądźmy aż tacy drobiazgowi - jeżli w tym okresie korzystałeś z usług to
    wypada zapłacić, ale prośbe o wystawienie faktury korygującej na wszelki
    wypadek bym żłożył

    Czy są
    > jakieś przepisy regulujące to?

    rozporządznie wykonawcze do utawy o VAT,

    pzdr

    marek radwański