  • 1. Data: 2002-04-30 11:30:26
    Temat: konsekwencje prawne- spłata byłego męża
    Od: "Ag.nieszka" <a...@i...pl>

    podpowiedzcie mi proszę, jakie grożą mi konsekwencje prawne, jeśli:
    po rozwodzie i podziale majątku mam zasądzony zwrot 25 tys. zł na dobro
    mojego byłego męża (wkład we wspólne mieszkanie), a spłata ma nastąpić do
    końca maja 2002. Nie jestem w posiadaniu takiej kwoty w chwili obecnej, a
    propozycja zapłaty teraz 10 tys, za 6 miesięcy następnych 5 tys. i ostatnich
    10 tys. do maja 2003 została odrzucona.
    Jakie kroki może wszcząć ów człowiek przeciwko mnie?
    zastanawia mnie, co może stać się zabezpieczeniam na poczet spłaty..... czy
    będzie to np. sprzęt komputerowy, wyposażenie mojego biura, zabezpieczenie
    konta prowadzonej działalności, czy np. jakaś forma hipoteki na działce,
    którą usiłuję sprzedać?
    jest to dla mnie na tyle ważne, gdyż jakakolwiek blokada na koncie, czy
    komorniczy zastaw na sprzetach biurowych uniemożliwi mi dalsze prowadzenie
    działalności, a tym samym doprowadzi do ruiny finansowej....... zastaw na
    działce byłaby dla mnie już mniejszym złem......
    co by się działo również, gdybym podczas takiego zastawu znalazla kupca na
    działkę?
    jakie są odsetki karne?
    proszę was o podpowiedź wszelkich alternatywnych wyjść z takiej sytuacji i
    podanie wszelkich zagrożeń
    pozostanę wdzięczna

    Agnieszka

  • 2. Data: 2002-04-30 21:53:15
    Temat: Re: konsekwencje prawne- spłata byłego męża
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Nie znam się za bardzo na rozwodach ;-)
    Coś mi się jednak wydaje, że po bezskutecznym upływie terminu Twój były mąż
    będzie mógł wdrożyć zwyczajną egzekucję należności pieniężnych i mogą być
    kłopoty i ogromne koszty.
    Odsetki ustawowe wynoszą obecnie 20% w stosunku rocznym.

    Jeśli chcesz poznać konkretne rozwiązania sytuacji, to proponuję zadać to
    pytanie na forum prawnym http://forum.sow.pl

    Pzdr