  • 31. Data: 2012-10-25 10:03:09
    Temat: Re: komputer do serwisu a dane na dysku twardym
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-10-25 09:23, Andrzej Lawa pisze:
    > To akurat mały problem - bierzesz kompresor i przedmuchujesz bez
    > rozbierania.

    Trzeba mieć kompresor :-) radzę sobie odkurzaczem. Generalnie
    wytwarzanie prądu wentylatorem nie jest wskazane. Co komu przeszkadzała
    klapka? Wiem... Serwisowi ;-)

  • 32. Data: 2012-10-25 10:27:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.10.2012 10:03, z pisze:

    > Trzeba mieć kompresor :-) radzę sobie odkurzaczem. Generalnie
    > wytwarzanie prądu wentylatorem nie jest wskazane.

    Silniki BLDC trochę słabo wytwarzają ten prąd.

  • 33. Data: 2012-10-25 10:44:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Oct 2012, witek wrote:

    > Następnym razem kupuj tam gdzie oferują to co potrzebujesz a nie tam
    > gdzie taniej.

    Z tym wypada się zgodzić. Ew. z modyfikacją "gdzie" na "to"
    (wychodzi że problemem jest konstrukcja notebooka - kupił zły model,
    nie zmienił zaraz po zakupie na taki z łatwo wymiennym dyskiem).

    > ps. dane przechowuje się na oddzielnym dysku, a nie na wbudowanym w komputer.

    A z tym nie, w kontekście problemu o którym mowa.
    Znaczy - jest to bez znaczenia.
    Przypomnę: problemem NIE jest utrata danych.
    Problemem jest "wydostanie się".
    A większość pecetowych systemów operacyjnych trzyma na dysku systemowym
    różne śmieci, zbiory tymczasowe, pagefile itepe.
    Niby da się wszystko poprzenosić na inny dysk, ale jeszcze trzeba by
    każdego z elementów oddzielnie pilnować (żeby tam został i np. jakiś
    upgrade tego nie zmienił).
    "Trzymanie na oddzielnym dysku" wiele nie pomoże :] (poza wewnętrznym
    przekonaniem że "przecież dane są na tamtym dysku", co jedynie pogarsza
    sytuację, właśnie o ewentualną nieświadomość).

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2012-10-25 13:33:01
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-10-25 10:27, Andrzej Lawa pisze:
    > Silniki BLDC trochę słabo wytwarzają ten prąd.

    :-)
    Biorąc pod uwagę jakość ostatnio na rynku i kłopotliwość wymiany takiego
    wentylatora wolałbym zanadto nie wpływać na warunki jego pracy poza
    oczywiście delikatnym oczyszczeniem z kurzu. Trochę się boję przywalić
    kompresorem w tak delikatne urządzenie :-)
    Zdaję sobie sprawę że pracownicy serwisów mogą mieć odmienne zdanie.
    Sam kiedyś byłem. ;-)

  • 35. Data: 2012-10-25 15:00:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    n...@t...net.pl wrote:

    > w KC/KK, że kto wykorzystuje dane osobowe
    > w niecnych celach to płaci i to bardzo dużo lub płaci i kibluje.

    No właśnie. Najpierw musisz znależć tego KTOSIA.
    A to może nie być możliwe.
    Jedyną osobą, która dopuściła się zaniedbania jest ta, która przekazała
    dysk w tak niefrasobliwy sposób do serwisu w ręce nieznanych sobie osób
    i bez nadzoru nad danymi.

    amen.

  • 36. Data: 2012-10-25 16:02:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Oct 2012 16:31:07 -0700 (PDT), p...@g...com napisał(a):

    > A wyjąc ot tak sobie nie moge bo moge stracic gwarancję.

    Może da się dogadać z gwarantem. Może uzgodnicie albo wyjęcie dysku przez
    ciebie albo wyjęcie dysku w jakimś lokalnym serwisie do którego gwarant ma
    zaufanie. Zadzwoń i pogadaj :)
    --
    Jacek

  • 37. Data: 2012-10-25 20:29:32
    Od: "Piotr" <a...@p...tp.pl>

> [...]
    > Jedyną osobą, która dopuściła się zaniedbania jest ta, która przekazała
    > dysk w tak niefrasobliwy sposób do serwisu w ręce nieznanych sobie osób i

    Sprawa z punktu prawnego jest prosta. Rozumiem, że ten kogo problem dotyczu
    prowadzi jakąś działność i jest w roumieniu UODO Admnistratorem Danych
    Osobowych. W takim przypadku jest zobowiązany zawrzeć pisemną umowę
    powierzenia danych osoowych, w której określa się jakie dane i w jakim celu
    powierza się dane i na jakich warunkach. Jeśli dane by zostały przez firmę
    naprawiającą dysk wykorzysatne nizgodnie z umową i prawemto to kierownictwo
    firmy lub oosby łamiące umowę lub prawo podlegają sanckją karnym do 3 lat
    pozbawienia wolności oraz wysokim grzywnom. Wszytko na ten tema moża znleżć
    na stronie GIODO po hasłem umowa powierzenia danych osobowych.
    Pozdrawiam,

  • 38. Data: 2012-10-25 20:34:33
    Od: "Piotr" <a...@p...tp.pl>

    Użytkownik "Piotr" <a...@p...tp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > karnym do 3 lat pozbawienia wolności oraz wysokim grzywnom. Wszytko na ten
    > tema moża znleżć na stronie GIODO po hasłem umowa powierzenia danych
    Jeszcz jedno. Dla własnego dobra, poczytaj sobie na stronie GIODO jakie masz
    obwiązki jako Amnistartor Danych Osobowych.
    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2012-10-25 20:38:22
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    > PS: wiersze się zawija na 72. znaku.
    A niby dlaczego?
    Nie zmieniałam standardowego ustawienia , domyślnego , microsoftowego,
    ustawinego na 76.
    Dlaczego mam zmieniać wartości domyślne , jeśli dawno dawno temu pszyjęto
    linię tekstu na 80 znakuw?

  • 40. Data: 2012-10-25 20:39:59
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    > Z ciekawości. Co to za model?

    A co to za pytanie, zwłszcza w w watku o takiej tematyce.