  • 1. Data: 2003-05-12 13:03:08
    Temat: kolizja drogowa - pare pytan
    Od: "Mate0" <m...@i...pl>

    Czesc

    Pare dni temu uczestniczylem w kolizji drogowej, w ktorej bylem
    poszkodowanym.
    Sprawca uciekl. Prawdopodobnie spisalem dobre numery rejestracyjne. Ale tego
    nie jestem pewien na 100% (mozliwe, ze jeden znak przekrecilem).
    Wezwalem policje, spisali protokol, sprawdzili czy nic nie pilem i itp.
    Porzegnalismy sie. Mam jeszcze dwoch swiadkow, ktorzy jechali za mna
    samochodem.

    Jakie czynnosci teraz powiniene podjac aby odzyskac pieniadze na naprawe
    samochodu.
    Calosc naprawy na oko nie powinno przekraczac tysiaca zlotych.

    Jak juz PZU wyceni szkody to czy dostane pieniadze na naprawe jesli Policja
    nie znajdzie osoby, ktora spowodowala wypadek?
    Teoretycznie jesli okaze sie, ze spisalem zle numery to czy wtedy trace
    szanse na odzyskanie jakichkolwiek pieniedzy?
    Czy sa jakies specjalne procedury, gdy sprawca zniknal?
    Czy PZU przyjmie wniosek o odszkodowanie jak nie podam sprawcy kolizji?

    Z gory dziekuej za wszelkie sugestie i odpowiedzi

    Mate0

  • 2. Data: 2003-05-12 18:26:48
    Temat: Re: kolizja drogowa - pare pytan
    Od: "Nicolka" <n...@o...pl>

    Zawsze jest szansa ze PZU wypłaci Ci odszkodowanie z Twojego OC, ale tracisz
    zniżki...
    Pozdrawiam. Nicola

  • 3. Data: 2003-05-12 19:19:32
    Od: "Monika" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nicolka" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zawsze jest szansa ze PZU wypłaci Ci odszkodowanie z Twojego OC, ale
    tracisz
    > zniżki...
    > Pozdrawiam. Nicola

    Ojoj - tu ktoś się pomylił - Nicoli pewnie chodziło o Autocasco (AC). Bo z
    Twojego OC na pewno nic Ci nie wypłacą.

    Monika

  • 4. Data: 2003-05-12 19:24:03
    Od: "Monika" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mate0" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tego
    > nie jestem pewien na 100% (mozliwe, ze jeden znak przekrecilem).

    Miej nadzieję - że spisałeś prawidłowo - od tego naprawdę dużo zależy....

> [...]
    > samochodu.
    > Calosc naprawy na oko nie powinno przekraczac tysiaca zlotych.

    Jeśli spisałeś dane sprawcy dobrze to sa dwa wyjscia:
    1) likwidujesz szkode z jego OC (jesli mial takowe)
    2) jesli nie byl ubezpieczony szkode likwiduje UFG

    > Jak juz PZU wyceni szkody to czy dostane pieniadze na naprawe jesli
    Policja
    > nie znajdzie osoby, ktora spowodowala wypadek?
    Jeśli numer spisales zle i osoba nie zostanie odnaleziona - UFG nie
    odpowiada za szkode i bedziesz musioal naprawic ja we wlasnym zakresie -
    badz gotowkowo, badz z AC jesli je masz...

    > Teoretycznie jesli okaze sie, ze spisalem zle numery to czy wtedy trace
    > szanse na odzyskanie jakichkolwiek pieniedzy?

    Za szkody rzeczowe (autko) tak. Jesli odniosles obrazenia - to postepowaniem
    likwidacyjnym szkody osobowej i wyplata zadoscuczynienia powino zajac sie
    UFG

    > Czy sa jakies specjalne procedury, gdy sprawca zniknal?

    Ponaglanie Policji - jedyna droga. Naciskanie zeby szybko wszystko
    sprawdzili.

    > Czy PZU przyjmie wniosek o odszkodowanie jak nie podam sprawcy kolizji?

    Z AC - tak. Z OC oczywiscie nie, bo nie wiadomo, czy sprawca mial to
    ubezpieczenie wlasnie u nich.

    Monika

  • 5. Data: 2003-05-12 19:44:13
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

> [...]
    > Czy sa jakies specjalne procedury, gdy sprawca zniknal?
    > Czy PZU przyjmie wniosek o odszkodowanie jak nie podam sprawcy kolizji?

    glowa do gory
    mialem kiedys analogiczna sytuacje, policja sprawdzila pojazd sprawcy
    (motor), uszkodzenia pasowaly, wlasciciel sie nie przyznal wiec byla sprawa
    chyba na kolegium
    wszystko toczylo sie samo, nie byl ubezpieczony, po jakims czasie fundusz
    wyplacil mi kase
    jesli pomyliles jedna cyfre lub litere to masz ograniczona, niezbyt wielka
    ilosc mozliwosci, szczegolnie jesli znasz marke auta

  • 6. Data: 2003-05-18 11:03:43
    Od: "Nicolka" <n...@o...pl>

    > Ojoj - tu ktoś się pomylił - Nicoli pewnie chodziło o Autocasco (AC). Bo z
    > Twojego OC na pewno nic Ci nie wypłacą.
    >
    > Monika

    Dokładnie chodziło mi o AC! Kurcze... pomyliłam się!