  • 1. Data: 2003-05-12 12:18:11
    Temat: co powinnam sprawdzić, gdy kupuję nowe mieszkanie?
    Od: "Iwona" <i...@w...pl>

    Cześć!
    Biorę się ostro za zakup mieszkania, nie wiem jeszcze czy będzie to
    spółdzielcze własnościowe czy hipoteczne (ważne żeby było wkrótce do
    oddania, a najlepiej gotowe do zamieszkania już). Moze ktoś mi doradzi,
    które lepsze i co powinnam sprawdzić, żeby uniknąć niemiłych niespodzianek.
    Dziękuję za wszystkie porady, pozdrawiam
    Iwona

  • 2. Data: 2003-05-12 12:22:30
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Iwona" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > które lepsze i co powinnam sprawdzić, żeby uniknąć niemiłych
    niespodzianek.
    > Dziękuję za wszystkie porady, pozdrawiam

    Zeby nie bylo niespodzianek to lepiej sobie kupic domek pod miastem...

    "wlasnosciowego" mieszkania sie nie kupuje.... nabywa sie PRAWO do
    mieszkania spoldzielczego
    i zostaje sie czlonkiem spoldzielni z calym dobrodziejstwem tego stanu
    rzeczy...
    Kupujac mieszkanie "hipoteczne" staje sie "wspolwlascicielem" nieruchomosci
    co tez ma swoje uroki.
    Kupujac "wlasnosciowe prawo" z "hipoteka" trzeba sprawdzic czy owa
    "hipoteka"
    nie byla po to, by mozna bylo ustanowic ZASTAW dla jakiejss pozyczki, ktora
    wlasciciel NOWY
    bedzie musial splacac.

    Pozdrawiam

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-05-12 14:25:35
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > "hipoteka"
    > nie byla po to, by mozna bylo ustanowic ZASTAW dla jakiejss pozyczki,

    ZTCW to też zależy od banku (wierzyciela), bo jeśli dług jest na hipotece,
    to wcale bank nie musi ściągać z hipoteki, więc nie można pozbyć się tak
    prosto długu sprzedając go wraz z hipoteką :)
    pozdr.,
    stavi
    PS. oczywiście prawnikiem nie jestem i jest to tylko moje zdanie