  • 11. Data: 2010-01-30 08:40:55
    Temat: Re: kolejny oszust z allegro
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    lukasz pisze:

    > Telefon wylaczony, na maile odpowiedzi brak. Chyba w takich
    > okolicznosciach mam prawo podejrzewac ze zostalem oszukany ?
    >
    > Czy to wystarcza by zglosic doniesienie na policje ?

    Wystarczy.

    > Wg danych na stornie gusu sprzedawca to osoba fizyczna prowadzaca dg,
    > powiadomienie sklada sie na spolke czy osobe fizyczna ?

    Na osobę.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2010-01-30 09:51:40
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-01-30 08:01, Liwiusz wrote:

    > Nie wiem co pamiętasz i skąd pamiętasz, generalnie dochodzenie
    > należności poprzez sprawę karną jest bardziej efektywne, ponieważ oprócz
    > samego obowiązku zapłaty (czy to na drodze osobnego postępowania
    > cywilnego, czy na zasadzie postępowania adhezyjnego), do spłaty motywuje
    > dłużnika sprawa karna. Jeśli sąd zasądzi wyrok w zawieszeniu i zobowiąże
    > do pokrycia szkód pod rygorem odwieszenia wyroku, wówczas motywacja ta
    > bardzo mocno rośnie.

    A w jakich przypadkach w ogóle możliwe jest postępowanie adhezyjne?

  • 13. Data: 2010-01-30 10:01:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > A w jakich przypadkach w ogóle możliwe jest postępowanie adhezyjne?

    kpk

    art. 62
    Pokrzywdzony może aż do rozpoczęcia przewodu sądowego na rozprawie
    głównej wytoczyć przeciw oskarżonemu powództwo cywilne w celu
    dochodzenia w postępowaniu karnym roszczeń majątkowych wynikających
    bezpośrednio z popełnienia przestępstwa.

    art. 65
    § 1. Sąd przed rozpoczęciem przewodu sądowego odmawia przyjęcia
    powództwa cywilnego, jeżeli:

    1) powództwo cywilne jest z mocy przepisu szczególnego niedopuszczalne,

    2) roszczenie nie ma bezpośredniego związku z zarzutem oskarżenia,

    3) powództwo zostało wniesione przez osobę nieuprawnioną,

    4) to samo roszczenie jest przedmiotem innego postępowania lub o
    roszczeniu tym prawomocnie orzeczono,

    5) po stronie pozwanych zachodzi współuczestnictwo konieczne z
    instytucją państwową, samorządową lub społeczną albo z osobą, która nie
    występuje w charakterze oskarżonego,

    6) złożono wniosek, o którym mowa w art. 46 § 1 Kodeksu karnego.

    § 2. Jeżeli pozew odpowiada warunkom formalnym, a nie zachodzą
    okoliczności wymienione w § 1, sąd orzeka o przyjęciu powództwa cywilnego.

    § 3. Mimo przyjęcia powództwa cywilnego sąd pozostawia je bez
    rozpoznania, jeżeli po rozpoczęciu przewodu sądowego ujawni się
    okoliczność wymieniona w § 1.

    § 4. Na odmowę przyjęcia powództwa cywilnego lub na pozostawienie go bez
    rozpoznania na podstawie § 3 zażalenie nie przysługuje.

    art. 67
    § 1. Jeżeli sąd odmówił przyjęcia powództwa cywilnego lub pozostawił je
    bez rozpoznania, powód cywilny może dochodzić swego roszczenia w
    postępowaniu cywilnym.

    i tak dalej.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-01-30 10:52:47
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > no trudno zeby dostarczala jak zbankrutowala
    > bankructwo to nie przestępstwo.

    ale przyjecie kasy za przedmiot wiedzac ze sie nie bedzie w stanie
    zreazlizowaczamowienia juz tak