  • 1. Data: 2007-09-06 12:20:17
    Temat: samowola budowlana a prąd
    Od: Gosia*30 <c...@g...com>

    Tato postawił domek letniskowy drewiany malutki, na swojej działce.
    Nie jest on przytwierdzony na stałe do podłoza. Chciał zaciągnąć do
    niego niezalezny prad, bo do tej pory korzystał z grzeczności
    rodziny.W energetyce kazali mu przyniesc jakies zaswiadczenie z UG
    tamtejszego, a tam powiedzieli mu, ze nie moga mu wydac takiego, bo to
    samowowla budowlana. Co mozna zrobica, zeby to jakos zalegalizowac (o
    ile to jest samowola)? Jakie sa warunki i co z tym pradem?

  • 2. Data: 2007-09-06 12:39:02
    Temat: Re: samowola budowlana a prąd
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

    > Tato postawił domek letniskowy drewiany malutki, na swojej działce.

    Jak malutki? Do 12 metrów kwadratowych?

    SOTB

  • 3. Data: 2007-09-06 13:19:09
    Od: Gosia*30 <c...@g...com>

    On 6 Wrz, 14:39, "sotb" <s...@n...netu> wrote:

    > Jak malutki? Do 12 metrów kwadratowych?
    >
    > SOTB

    trudno powiedziec ale albo taki albo niewiele wiekszy. A jak jest z
    takim a jak z takim?

  • 4. Data: 2007-09-06 14:20:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gosia*30 wrote:
> [...]
    > niego niezalezny prad, bo do tej pory korzystał z grzeczności
    > rodziny.W energetyce kazali mu przyniesc jakies zaswiadczenie z UG

    Abstrahując od kwestii prawnych - to się nie opłaci. Samo przyłączenie
    to będzie coś koło 2 tysięcy. A jeszcze udokumentowanie budynku... Brrr...

    Albo niech korzysta dalej z uprzejmości (i tylko się jakoś za nią
    odwdzięcza ;) albo niech sobie kupi jakiś generator prądotwórczy lub
    inwerter (i zasilać domek z akumulatora ;) )

    Ile mocy potrzebuje?

  • 5. Data: 2007-09-06 16:27:40
    Od: Gosia*30 <c...@g...com>

    On 6 Wrz, 16:20, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

> [...]
    > odwdzięcza ;) albo niech sobie kupi jakiś generator prądotwórczy lub
    > inwerter (i zasilać domek z akumulatora ;) )

    wiesz, kasa tu nie ma znaczenia, wie ze jeden słup trzeba postawic i
    przyciagnąć ten prad. Tylko pytam co ma zrobic i gdzie się udac, żeby
    zalegalizowac ta samowole? W energetyce powiedzili mi, zeby nie
    przyznawał sie ze juz ten domek jest, tylko złozył wniosek o
    pozwolenie na jego budowe, wtedy bez problemu mu pociagna. w kazdym
    urzedzie mowia inaczej

  • 6. Data: 2007-09-07 02:35:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gosia*30 wrote:

    > wiesz, kasa tu nie ma znaczenia, wie ze jeden słup trzeba postawic i

    Jak kasa nie ma znaczenia, to wynajmij firmę, która ci to wszystko załatwi.

    > przyciagnąć ten prad. Tylko pytam co ma zrobic i gdzie się udac, żeby
    > zalegalizowac ta samowole? W energetyce powiedzili mi, zeby nie

    Legalizowanie samowoli budowlanej kosztuje coś koło 50 tysięcy
    aktualnie, o ile mnie pamięć nie myli...

    > przyznawał sie ze juz ten domek jest, tylko złozył wniosek o
    > pozwolenie na jego budowe, wtedy bez problemu mu pociagna. w kazdym
    > urzedzie mowia inaczej

    Się zdecyduj co chcesz mieć - własny prąd, czy budynek widoczny w
    "papierach".

    I ile chcesz na to wydać, skoro "kasa nie ma znaczenia" (fajnie jest być
    tak bogatym...).

  • 7. Data: 2007-09-07 06:55:20
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    wiadomości news:m0q6r4-l9.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Legalizowanie samowoli budowlanej kosztuje coś koło 50 tysięcy
    > aktualnie, o ile mnie pamięć nie myli...

    Budowle /samowole/ wybudowane między 01.01.95 a 11.07.98 można do końca br
    zalegalizować za friko.
    --
    Maluch

  • 8. Data: 2007-09-07 07:49:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maluch wrote:

    > Budowle /samowole/ wybudowane między 01.01.95 a 11.07.98 można do końca
    > br zalegalizować za friko.

    Tyż prawda, zrobili promocję ;) , ale to w sumie dość wąski przedział...

  • 9. Data: 2007-09-07 08:15:12
    Od: "AdamW" <A...@h...com>

    A energetyka nie chce posadowić złącza wolno stojącego z licznikiem przy
    działce? Budynek by ich nie interesował a później mozna by pociągnąć sobie
    od złącza gdzie się chce bez jakichkolwiek zgód.

  • 10. Data: 2007-09-07 09:59:24
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

    >trudno powiedziec ale albo taki albo niewiele wiekszy. A jak jest z
    >takim a jak z takim?

    Do 12 metrów nawet zgłoszenia nie trzeba. Sam wybudowałem, ale nie
    podłączałem prądu :-)

    SOTB