  • 21. Data: 2008-03-09 16:39:16
    Temat: Re: kodeks karny - mienie
    Od: "JW" <j...@m...com>

    > Czy aby napewno? Przecież zakup mieszkania jest konieczny u notariusza.

    No tak, ale przeca umowa przedwstepna to nie to samo co umowa sprzedazy i
    nie wywoluje innych skutkow prawnych niz te, o ktorych jest w niej mowa -
    czyli zobowiazanie do zawarcia umowy przyrzeczonej.
    Troche sie chyba pogubilem czy Ty w koncu zawarles umowe przedwstepna z taka
    klauzula, wplaciles jakis zadatek, czy dopiero chcesz to zrobic.
    W kazdym razie ja bym nie podpisywal umowy przedwstepnej z klauzula
    wylaczajaca wszelkie roszczenia, bo to po prostu nie ma sensu. Dziwie sie,
    ze developer chce cos takiego, bo on przeciez tez traci "przywileje"
    zwiazane z umowa...
    Jesli bedziesz ta umowe [przedwstepna] bez tej klauzuli zawieral, zawrzyj ja
    U NOTARIUSZA, wowczas pozniej bedziesz mogl dochodzic zawarcia umowy
    przyrzeczonej, kiedy deweloper bedzie sie wykrecal. O ile oczywiscie beda w
    niej zawarte obowiazkowe elementy.

    > BTW która część KK mówi o szantażu?

    Jak juz ktos napisal lepiej daj sobie spokoj z prawem karnym w tej sytuacji.
    Jest swoboda umow, rownosc stron - co podpiszesz to Twoja broszka,
    prokuratury to nie interesuje.

  • 22. Data: 2008-03-09 17:06:13
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Johnson pisze:
    > I prokurator to "łyka" ?
    > Jak przed sądem udowadnia że dewoleper nie miał od początku zamiary
    > zawarcia umowy? Jak uwodni że wiedział o tym, że zaistnieje taka
    > sytuacja że w chwili zawierania umowy przyrzeczonej będą jakies inne
    > spory miedzy stronami?

    w ogóle nie udowadnia, niech sąd się martwi

    KG

  • 23. Data: 2008-03-09 21:02:53
    Od: "matusm" <m...@g...pl>

    > Dlatego że tak postanowił ustawodawca w kodeksie cywilnym.
    >
    > --
    > @2008 Johnson

    Facet ,to w jaki sposob kupujesz zapalki ,albo oddajesz buty do szewca
    ,,,tez notarialnie?????

    --
    Pozdrowienia
    matusm

  • 24. Data: 2008-03-09 21:06:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    matusm pisze:

    > Facet ,to w jaki sposob kupujesz zapalki ,albo oddajesz buty do szewca
    > ,,,tez notarialnie?????

    Facet? Skąd sie tacy biorą jak ty? Czemu marnujesz moje pieniądze wydane
    na twoją edukację?

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 25. Data: 2008-03-09 22:33:44
    Od: "JW" <j...@m...com>

    > Facet ,to w jaki sposob kupujesz zapalki ,albo oddajesz buty do szewca
    > ,,,tez notarialnie?????

    Ja podpisuje umowe przedwstepna, opatruje ja bezpiecznym podpisem
    elektronicznym z wymaganymi certyfikatami bezpieczenstwa i kiedy minie
    odpowiedni okres czasu dochodze zawarcia umowy przed sadem. Ile to ja juz
    paczek zapalek tak kupilem...