  • 1. Data: 2008-03-09 09:41:43
    Temat: kodeks karny - mienie
    Od: "pytajnik" <p...@w...pl>

    Hipotetyczna sytuacja:

    zakup mieszkania, akt notarialny. Strona sprzedająca (developer) chce
    umieścić zapis "Strony oświadczają, że zawierając niniejszą umowę, nie
    zachowują względem siebie żadnych roszczeń wynikających z umowy
    przedwstępnej sprzedaży"

    Co jest niekorzystne dla kupującego. Ma w tym momencie (kupujący) dwie
    możliwości:

    1) nie zgadza się na ten zapis. Develoer zrywa umowe, oddaje pieniądze bez
    odsetek. Kupujący jest zrobiony w balona.

    2) Kupujący zgadza się na ten zapis mając na uwadze możliwość z pkt.1.

    Czy kupujący po zajściu pkt.2 rzeczywiście nie może dochodzić swoich racji.
    Czy może mieć tu zastosowanie art. 287 KK?

  • 2. Data: 2008-03-09 09:42:53
    Temat: Re: kodeks karny - mienie
    Od: "pytajnik" <p...@w...pl>

    chodzi o art. 286

  • 3. Data: 2008-03-09 09:52:11
    Od: "JW" <j...@m...com>

    "Strony oświadczają, że zawierając niniejszą umowę, nie
    > zachowują względem siebie żadnych roszczeń wynikających z umowy
    > przedwstępnej sprzedaży"

    Nie bardzo rozumiem jaki ta umowa w takim razie ma sens dla obu stron.

    > Czy może mieć tu zastosowanie art. 286 KK?

    Nie.

  • 4. Data: 2008-03-09 09:54:56
    Od: "pytajnik" <p...@w...pl>

    Użytkownik "JW" <j...@m...com> napisał w wiadomości
    > "Strony oświadczają, że zawierając niniejszą umowę, nie
    >
    > Nie bardzo rozumiem jaki ta umowa w takim razie ma sens dla obu stron.

    Chodzi o to, że mam uwagi co do finansowego rozliczenia, nt. którego
    developer nie chce nawet słuchać. Chcę zakupić to mieszkanie i miec pewnosc,
    ze mnie nie zrobi w konia, ale chce tez miec możliwośc daleszej walki o
    swoje.

  • 5. Data: 2008-03-09 10:04:44
    Od: "JW" <j...@m...com>

> [...]
    > developer nie chce nawet słuchać. Chcę zakupić to mieszkanie i miec
    > pewnosc, ze mnie nie zrobi w konia, ale chce tez miec możliwośc daleszej

    No coz, wg mnie jesli zawrzesz umowe z taka klauzula to tak jakbys jej nie
    zawarl w ogole. Jedyny sens umowy przedwstepnej polega wlasnie na tym, ze
    masz prawo do pewnych roszczen w przypadku uchylenia sie od zawarcia umowy
    przyrzeczonej przez jedna ze stron. Jesli usuniesz ten element to umowa
    bedzie bez sensu.

  • 6. Data: 2008-03-09 10:07:49
    Od: "pytajnik" <p...@w...pl>

> [...]
    > przyrzeczonej przez jedna ze stron. Jesli usuniesz ten element to umowa

    Czy aby napewno? Przecież zakup mieszkania jest konieczny u notariusza.
    Kiedyś kupwałem/sprzedawałem stare mieszkanie i nigdy nie było takiego
    zapisu. Generalnie był zapisane za co płacę i sposób zapłaty.

    BTW która część KK mówi o szantażu?

  • 7. Data: 2008-03-09 11:54:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    pytajnik pisze:

> [...]
    > przedwstępnej sprzedaży"
    >
    > Co jest niekorzystne dla kupującego. Ma w tym momencie (kupujący) dwie

    Ma 3 możliwość: mówi do dewelopera, że ma zawrzeć umowę jak ustalono w
    umowie przedwstępnej, w której jak rozumiem nie przewidziano takiej
    klauzuli.

    Jeśli umowa przedwstępna czegoś nie zawiera to strona jednostronnie nie
    może żądać dołożenia nowych postanowień i uzależniać od tego zawarcia
    umowy przyrzeczonej.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 8. Data: 2008-03-09 11:57:44
    Od: "pytajnik" <p...@w...pl>

    :

> [...]
    >
    > Jeśli umowa przedwstępna czegoś nie zawiera to strona jednostronnie nie
    > może żądać dołożenia nowych postanowień i uzależniać od tego zawarcia

    ja to wiem, Pan to wie, developer oleje i zerwie umowę i co wtedy?

  • 9. Data: 2008-03-09 12:02:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    pytajnik pisze:

    > ja to wiem, Pan to wie, developer oleje i zerwie umowę i co wtedy?

    To wtedy masz odpowiednie roszczenia wynikające z kodeksu cywilnego.
    jeśli zawarłeś umowę przedwstępną w formie katu notarialnego, to OK i
    możesz uzyskać mieszkanie, a jeśli nie to przykro mi bardzo i potraktuj
    to jako nauczkę by tak w przyszłości nie robić (tzn. możesz odzyskać
    tylko pieniążki).

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 10. Data: 2008-03-09 12:06:49
    Od: "pytajnik" <p...@w...pl>

    umowa przedwstepna niestety nie jest w formie aktu.

    Ale... czy stwierdzenie "jeśli Pan nie podpiszesz, że Pan nie rościsz do nas
    żadnych pretensji to zrywamy z Panem umowę" (gdzie developer ma świadomość -
    złożone pismo - ze finansowo nie jest ok)

    Czy to nie szantaż?

    Generalnie chcę wiedzieć czy po podpisaniu aktu pod taką "presją" w
    obecności notariusza, mogę dochodzić swoich praw później, ale mając już
    pewność, że mnie przynajmniej nie wykiwają z mieszkaniem.