  • 31. Data: 2004-08-03 07:02:18
    Temat: Re: kłopot z rowerem w banku PKO BP S.A.
    Od: " Mikolaj" <m...@W...gazeta.pl>

    > hmmm, takie rzeczy robi sie przed budynkiem, a prosty uchwyt do
    > przypiecia roweru to zaden koszt a duze ulatwienie. Sam zamierzam sobie
    > taki przed firma zainstalowac, podobnie jak podjazd dla wozkow

    popieram! I nie dosc ze ulatwiasz zycie to jeszcze dbasz o srodowisko bo
    zachecasz do jazdy rowerem :)

    Pozdrawiam,

    M.

  • 32. Data: 2004-08-03 07:23:33
    Od: "Krzysztof Kudźma" <k...@p...pl>

    KK:

    > Podstawą prawną takiego posunięcia żaden regulamin być nie może, o ile w
    > jakiejś ustawie nie ma wprost delegacji do takiej regulacji. Z tego, co mi
    > wiadomo żadna ustawa takiej delegacji nie daje. Wiele osób zarzuciło mi
    > tutaj herezje, ale nikt takowej podstawy prawnej nie wskazał jak dotąd.

    Dziękuję za odpowiedź.
    Czyli można powiedzieć, że każdy regulamin musi być w zgodzie z prawem
    nazwę to "wyższego szczebla" np.: ustawą, konstytucją. Tylko czy w
    ustawie muszą być tak prezyzyjnie sformuowania dotyczące konkretnej
    sytuacji.
    Czy może zależy to od interpretacji zapisów ustawy.

    Moja wiedza na temat prawa jest dość słaba dlatego jezyk jakiego używam
    może być bardzo nieprecyzyjny.

    > Natomiast ciekawi mnie, z jakiego powodu owego roweru nie zabrałeś z tego
    > podwórka. Nie chcieli Ci wydać, czy uniosłeś się honorem.

    Właśnie tego, że nie zabrałem roweru najbardziej żałuję.
    Po rozmowie w sekretariacie banku po prostu z niego wyszedłem.
    Ktoś, chyba pani z sekretariatu za mną wołała, ale jak to napisałeś
    uniosłem się honorem. To był błąd ponieważ chciałbym odzyskać
    mój rower.

  • 33. Data: 2004-08-03 08:05:56
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 2 sie o godzinie 13:54, na pl.soc.prawo, Krzysztof Kudźma
    napisał(a):

    > Wstawiłem rower prawdopodobnie bezprawnie (do tej pory nie dowiedziałem się
    > jakie
    > przepisy to regulują). Ale mi ciągle chodzi o to czy ten ochroniarz mógł
    > zrobić to co zrobił.

    Wyobraźnia, zdrowy rozsądek.

    > Jeżeli mógł to jaka jest podstawa prawna. I tylko tyle.

    Do wszystkiego potrzebujesz podstawy prawnej? Do zrobienia kupy też?
    Niech tak co 100 klient banku zrobi w przejściu kupsko - i ochroniarz ich
    wywali na mordę z banku - tez będziesz pytał czy miał do tego prawo i
    podstawę prawna takich sraczy wywalić na zewnątrz?

    > Jak nie zauważasz różnicy - może z innymi rzeczami jest to samo - to chyba
    > nikt nie zaprasza cię do domu.

    Podał Ci metaforę , byś wytężył lekko umysł i zauważył swoje nieodpowiednie
    zachowanie z wjechaniem tym rowerkiem do banku. Ty nadal nie rozumiesz że
    to jest a-społeczne?

    ...wnxv xenw gnpl greebelfpv...

    --
    ......... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 34. Data: 2004-08-03 13:39:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kudźma" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sytuacji.
    > Czy może zależy to od interpretacji zapisów ustawy.

    Precyzyjnie na pewno znajdziesz nigdzie, że cieć ma prawo uikraść rower
    stojący w przejściu. Wystarczy, że będzie gdzieś, że administreator terenu
    ma prawo zatrzymania rzeczy porzuconych na jego terenie. Z tego co wiem, to
    czegoś takiego nie ma. Tym bardziej w sytuacji, gdy rower - jak piszesz -
    nikomu i niczemu nie zagrażał. Bo gdyby zagrażał, to prawo do jego
    zabezpieczenia wynikało by choćby ze stanu wyższej konieczności opisanego w
    kodeksie karnym.

    W tym wypadku można spokojnie przyjąć zasadę, że Bank jako właściciel
    nieruchomości ma takie samo prawo, jak właściciel domu z ogródkiem. I nie
    może więcej tych praw przekazać wartownikowi, niż sam je ma.

    Pytanie pomocnicze. Czy właściciel domu z ogródkiem może zabrać na staęł
    pozostawiony przez n/n osobę na jego podjeździe rower? Moim zdaniem nie.
    Może oczywiście ten rower przestawić tak, by mógł sobie wyjechać. Jesli
    znajduje sie za bramą, to spokojnie może go przed bramę wystawić. Nie widząc
    nigdzie właściciela może rower "zabezpieczyć" w garażu, ale po zgłoszeniu
    sie właściciela musi mu rower zwrócić. Jak się nie zgłosi, to powinien rower
    odstawić do Biura Rzeczy Znalezionych. Natomiast odmowa wydania rzeczonego
    roweru, to de facto pozbawienie właściciela władztwa na tą rzeczą, czyli
    kradzież, a co najmniej przywłaszczenie.

> [...]
    > Ktoś, chyba pani z sekretariatu za mną wołała, ale jak to napisałeś
    > uniosłem się honorem. To był błąd ponieważ chciałbym odzyskać

    Napisz pismo do banku wzywające do zwrotu roweru. Pewnie oddadzą.

  • 35. Data: 2004-08-03 13:42:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Wyobraźnia, zdrowy rozsądek.

    W prawie sprawdza sie wyjątkowo słabo.

> [...]
    > wywali na mordę z banku - tez będziesz pytał czy miał do tego prawo i
    > podstawę prawna takich sraczy wywalić na zewnątrz?

    Zrobienie kupy w przejściu jest zanieczyszczeniem terenu conajmniej, awięc
    przestępstwem. Za to ochroniarz może robiącego zatrzymać i przekazać
    policji. Rower kupy nie robi. :-)

    > Podał Ci metaforę , byś wytężył lekko umysł i zauważył swoje
    nieodpowiednie
    > zachowanie z wjechaniem tym rowerkiem do banku. Ty nadal nie rozumiesz że
    > to jest a-społeczne?

    A społeczność przestała być przestępstwem mniej więcej pod koniec lat
    80-tych ubiegłego wieku. Niektórzy twierdzą, że wówczas, gdy ponownie
    staliśmy się niepodległym państwem, choć to temat dyskusyjny.