  • 1. Data: 2003-02-10 09:29:24
    Temat: kilka pytan nt leasingu
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Witajcie,
    Przedmiotem leasingu jest samochod, zostaja ustalone raty leasingu i dlugosc
    trwania.
    1. Czy w ratach jest wliczone ubezpieczenie samochodu (OC, AC)?
    2. Jak wyglada sprawa zbycia przedmiotu leasingu po wykupieniu samochodu?
    - czy zwracam np podatek dochodowy, ktory zostal wczesniej obnizony,
    3. Co sie dzieje, gdy podczas trwania umowy leasingowej firma
    (leasingobiorca) upadnie, czy mozna np splacajac pozostale raty wraz z kwota
    wykupu, nabyc samochod?

    A teraz zupelnie z innej beczki ;)
    Czy jezeli wzialbym kredyt na zakup samochodu, i amortyzowal go czy
    dodatkowo koszty kredytu moge zaliczac w KUP?

    Zastanawiam sie po prostu nad zakupem samochodu i probuje wybrac najlepsza
    dla siebie oferte.

    Dzieki za odpowiedzi

    Mar vel Smerf
    mailto:f...@w...poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2003-02-10 10:01:42
    Temat: Re: kilka pytan nt leasingu
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Smerf napisał:
    > Witajcie,
    > Przedmiotem leasingu jest samochod, zostaja ustalone raty leasingu i dlugosc
    > trwania.
    > 1. Czy w ratach jest wliczone ubezpieczenie samochodu (OC, AC)?
    To kwestia umowna. Ja sie spotkałam z sytuacja że firma leasingowa pyta
    klienta czy chce ubezpieczenie w racie czy nie.
    Może ma jakies ekstra zniżki i woli sam samochód ubezpieczyć.

    > 2. Jak wyglada sprawa zbycia przedmiotu leasingu po wykupieniu samochodu?
    > - czy zwracam np podatek dochodowy, ktory zostal wczesniej obnizony,
    Hmm.. nie bezpośrednio.
    Tzn. zwracasz go tak samo jak przy sprzedazy innego środka trwałego -
    płacisz podatek od róznicy pomiędzy cena sprzedazy za wartościa środka
    netto.
    Jeżeli wykupisz samochód z leasingu, to z reguły za jakąs mała kwotę
    znacznie odbiegająca od ceny rynkowej.

    > Czy jezeli wzialbym kredyt na zakup samochodu, i amortyzowal go czy
    > dodatkowo koszty kredytu moge zaliczac w KUP?
    Tak - kosztem beda odsetki, prowizje itp itd.
    Rata kapitałowa nie będzie kosztem.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-02-11 07:57:41
    Temat: Odp: kilka pytan nt leasingu
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Dziękuję Maddy za odpowiedź

    > Jeżeli wykupisz samochód z leasingu, to z reguły za jakąs mała kwotę
    > znacznie odbiegająca od ceny rynkowej.

    Czyli powiedzmy ostatnia rata leasingu jest jednoczesnie cena wykupu
    samochodu (wynosi 1000 pln),
    samochod trzyletni sprzedaje za 30 tys pln,
    podatek 19% x 29 tys ?
    Jezeli w pierwszej grupie?
    Czy wysokosc placonego podatku zalezy od przynaleznosci do odpowiedniej
    grupy?

    Dzieki

    Smerf

  • 4. Data: 2003-02-11 21:07:48
    Temat: Re: Odp: kilka pytan nt leasingu
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 11-02-2003 08:57, Użytkownik Smerf napisał:
> [...]
    > podatek 19% x 29 tys ?
    > Jezeli w pierwszej grupie?
    > Czy wysokosc placonego podatku zalezy od przynaleznosci do odpowiedniej
    Przelicz to inacze - 1000 to twój koszt, 30 000 przychod. To wszystko
    doliczasz do innych kosztów i przychodów z DG, wpisujesz do KPiR (KH) i
    płacisz podatek od całości.
    To taka sama część twojej DG jak wszystko inne. I owszem - skala
    podatkowa tego dochodu bedzie dotyczyc tak samo jak innych.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl