  • 1. Data: 2005-02-23 15:16:24
    Temat: Po jakim czasie będę właścicielem ziemi
    Od: RBprv <r...@U...onet.pl>

    Użytkuję już 29lat ziemię rolną po dziadkach którzy już nieżyją. Ziemia
    nie jest moją własnością tylko jestem użytkownikiem. Ja płacę podatek.
    Mam pytanie czy po 30 latach będę prawnym właścicielem użytkowanych
    przez siebie gruntów?

  • 2. Data: 2005-02-23 20:20:09
    Temat: Re: Po jakim czasie będę właścicielem ziemi
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 23 Feb 2005 16:16:24 +0100, RBprv naskrobał(a):

    a kto jest właścicielem w tej chwili?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2005-02-23 20:31:32
    Od: "FunnyGuy" <f...@t...pl>

> [...]
    > nie jest moją własnością tylko jestem użytkownikiem. Ja płacę podatek. Mam
    > pytanie czy po 30 latach będę prawnym właścicielem użytkowanych przez

    Masz świadomość tego, że nie jesteś właścicielem. Termin 30 letni który
    podajesz sugeruje, że myślisz o zasiedzeniu w złej wierze na podstawie § 172
    KC. - jako posiadacz samoistny. Chyba, że jesteś posiadaczem zależnym przez
    umowę obligacyjną taką jak np. dzierżawa. Wówczas nabycie przez zasiedzenie
    jest wyłączone.

  • 4. Data: 2005-02-23 22:09:12
    Od: RBprv <r...@U...onet.pl>

    Użytkownik Sebol napisał:
    > Dnia Wed, 23 Feb 2005 16:16:24 +0100, RBprv naskrobał(a):

    > a kto jest właścicielem w tej chwili?

    Właścicielem jest mój dziadek który nie żyje od 30 lat

  • 5. Data: 2005-02-23 23:21:26
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    RBprv napisał(a):
    > Właścicielem jest mój dziadek

    nie jest

    > który nie żyje od 30 lat

    właśnie dlatego

    KG

  • 6. Data: 2005-02-24 10:39:13
    Od: RBprv <r...@U...onet.pl>

    > nie jest

    > właśnie dlatego
    >
    > KG

    Jak mam w takim razie to rozumieć, co teraz powinienem zrobić bo nie wiem.

  • 7. Data: 2005-02-24 11:39:22
    Od: RBprv <r...@U...onet.pl>

    > Masz świadomość tego, że nie jesteś właścicielem. Termin 30 letni który

    Mam świadomość, ale czy to znaczy że łamie prawo? Jestem użytkownikiem i
    to ja płace podatek na kwitach jest moje nazwisko. Tak dla ścisłości moi
    rodzice również nieżyją ale od ponad 40 lat (wychowywali mnie
    dziadkowie) dlatego pole które użytkuje jest dziadka. Dziadek przed
    śmiercią nie przepigał go na nikogo.

  • 8. Data: 2005-02-24 14:31:52
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    RBprv napisał(a):
    > Tak dla ścisłości moi
    > rodzice również nieżyją ale od ponad 40 lat (wychowywali mnie
    > dziadkowie) dlatego pole które użytkuje jest dziadka. Dziadek przed
    > śmiercią nie przepigał go na nikogo.

    Więc całkiem możliwe że od jego śmierci jesteś właścicielem, bo
    odziedziczyłeś.
    Byli jacyś inni spadkobiercy (dzieci, inne wnuki)?
    Czyja była ziemia? Jak (kolejność) umierali dziadkowie? Kiedy dokładnie
    to było? To podstawowe pytania.
    Chodzi o gospodarstwo rolne więc dziedziczenie było trochę skomplikowane...
    Wizyta u prawnika by nie zaszkodziła, bo może się okazać że wszystko
    jest znacznie prostsze niż zabawa w zasiedzenie.

    KG

  • 9. Data: 2005-02-24 14:32:59
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    RBprv napisał(a):

    > Jak mam w takim razie to rozumieć, co teraz powinienem zrobić bo nie wiem.

    Osoba która nie żyje nie może byc właścicielem czegokolwiek. Z chwilą
    śmierci właściciela ziemia jako część spadku przeszła na spadkobierców.

    KG

  • 10. Data: 2005-02-26 21:12:34
    Od: RBprv <r...@U...onet.pl>

    > Więc całkiem możliwe że od jego śmierci jesteś właścicielem, bo
    > odziedziczyłeś.
    > Byli jacyś inni spadkobiercy (dzieci, inne wnuki)?

    mam siostre

    > Czyja była ziemia? Jak (kolejność) umierali dziadkowie? Kiedy dokładnie
    > to było? To podstawowe pytania.

    najpierw zmarli rodzice 1956 i 1964, później dziadkowie 1974 i 1989