  • 1. Data: 2011-02-28 11:50:06
    Temat: kiedy umowa z datą pewną?
    Od: Wiesiek <wurban|wytnij_to|@op.pl>

    Witam,

    jakiś czas temu nabyłem kawałek ziemi rolnej, ziemia była w dzierżawie.
    Umowa dzierżawy zawarta z poprzednim właścicielem jest bardzo
    ogólnikowa, ot kartka w kratkę i parę słów - kiedy zawarto, co i na ile
    lat; ale jest na niej dodatkowo podpis ówczesnego sołtysa, sam podpis
    bez pieczątki i daty.

    Chciałbym wypowiedzieć dzierżawę na zasadach umowy bezterminowej, tj. z
    rocznym wypowiedzeniem. Uważam bowiem, że wszedłem z nim w relacje umowy
    bezterminowej. Ale z zachowania dzierżawcy wynika, że on umowę z
    poprzednim właścicielem uważa za obowiązującą.

    Jak uważacie, czy taką umowę dzierżawy z dodatkowym podpisem jakiegoś
    gościa (nigdzie nawet nie podano, że to podpis sołtysa) można traktować
    jako umowę z datą pewną (art. 678, kc)? Czyli w konsekwencji powinienem
    taką umowę respektować.

    Wielkie dzięki za opinie i wskazówki, jak tu się tego dzierżawcy pozbyć.
    Pozdrawiam, wu