  • 1. Data: 2003-06-17 06:05:37
    Temat: kaucja mieszkaniowa raz jeszcze
    Od: j...@p...onet.pl

    Ponieważ nikt nie odpowiedział na moje zapytanie, ze wzgledu na dużą wagę tej
    sprawy dla mnie, pozwalam sobie powtórnie prosić
    o pouczenie mnie, czy przy wykupie (z bonifikatą) mieszkania
    kwaterunkowego przysługuje zwrot kaucji mieszkaniowej wpłaconej przed laty przy
    otrzymaniu tegoż mieszkania. A jeżeli tak, to na jakich zasadach, np. czy i w
    jaki sposób kaucja ta jest rewaloryzowana. I czy mógłbym również prosić o
    podanie podstawy prawnej, na jaką mógłbym się w razie potrzeby powołać?

    Jeszcze raz z góry bardzo dziękuję

  • 2. Data: 2003-06-17 16:47:25
    Temat: Re: kaucja mieszkaniowa raz jeszcze
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

> [...]
    > jaki sposób kaucja ta jest rewaloryzowana. I czy mógłbym również prosić o
    > podanie podstawy prawnej, na jaką mógłbym się w razie potrzeby powołać?

    rozsądek wskazuje że raczej tak, nawet cos pamiętam, że ostatnio o tym
    trąbli chyba w Gdańsku że zwrot się należy ale paragrafu nie podam,
    no chybaże ogólnie to pewnie z KC,
    ale najlepiej sprawdzić dokładnie co za kaucja i na jakich warunkach była
    wpłacana,
    jeżeli dawno to może się okazać że to teraz poniżej 1 grosza a wtedu to
    trudo odzyskac, pewnie nawet sie nie opłaca,
    dlatego może byc tak mało, że obowiązuje zasada nominalizmu,
    no chyba że co innego było w umowie i dopuszczono jakąś waloryzację,
    tak wię spowrotem do umowy,
    powodzenia,
    JarekM

  • 3. Data: 2003-06-18 05:55:14
    Od: j...@p...onet.pl

    Dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam serdecznie

    a.