  • 1. Data: 2003-06-16 21:49:24
    Temat: 1/3 etatu a wlasna firma
    Od: "Michał" <p...@w...pl>

    Mam takie pytanko-problem
    Jestem nauczycielem zatrudnionym na 1/3 etatu.
    Planuje zalozyc wlasna firme i tu moje pytanie.
    czy przez to ze szkola za mnie placi zus za 2/3 etatu czy ja moge placic go
    mniej we wlasnie firmie
    Czy ktos z was wie jakie sa to konkretne pieniadze i jak to zalatwic.
    Dodam ze to firma muzyczna bo jestem muzykiem-studio nagran, naglasnianie
    itd.

    Dzieki z gory za rade
    Michał

  • 2. Data: 2003-06-17 16:52:21
    Temat: Re: 1/3 etatu a wlasna firma
    Od: Piotr Liskiewicz <l...@p...fm>

    Użytkownik Michał napisał:
    > czy przez to ze szkola za mnie placi zus za 2/3 etatu czy ja moge
    > placic go mniej we wlasnie firmie
    Nie ma znaczenia, jaka to jest czesc etatu - wazne jest to, *ile* masz
    z umowy o prace. Jesli powyzej tzw. minimalnego wynagrodzenia (800zl
    brutto) to z tytulu dzialalnosci gospodarczej musisz placic tylko
    skladke zdrowotna, aktualnie ~140zl. Skladke ta w zeznaniu rocznym
    mozesz jednak odliczyc prawie w calosci od zaplaconego podatku.

    > Czy ktos z was wie jakie sa to konkretne pieniadze
    Jesli zarabiasz ponizej minimalnej to z tytulu DG musisz placic cala
    skladke na ZUS (aktualnie ponad 660zl). Sa sposoby, aby to obejsc -
    poszukaj w archiwum pl.soc.prawo.podatki.

    > i jak to zalatwic.
    http://www.ifirma.pl/dla_podatnika_zakladanie.html

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 3. Data: 2003-06-17 16:58:18
    Od: "Michał" <p...@w...pl>

    Piotr Liskiewicz wrote:
> [...]
    > skladke na ZUS (aktualnie ponad 660zl). Sa sposoby, aby to obejsc -
    > poszukaj w archiwum pl.soc.prawo.podatki.

    Dziekuje bardzo

    Michał