    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 17 Jun 2003 18:47:25 +0200
    Sender: Jaroslaw Matejczuk <J...@j...net>
    From: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>
    Subject: Re: kaucja mieszkaniowa raz jeszcze

    news:43c3.00000003.3eeeafb0@newsgate.onet.pl...
    > Ponieważ nikt nie odpowiedział na moje zapytanie, ze wzgledu na dużą wagę
    tej
    > sprawy dla mnie, pozwalam sobie powtórnie prosić
    > o pouczenie mnie, czy przy wykupie (z bonifikatą) mieszkania
    > kwaterunkowego przysługuje zwrot kaucji mieszkaniowej wpłaconej przed laty
    przy
    > otrzymaniu tegoż mieszkania. A jeżeli tak, to na jakich zasadach, np. czy
    i w
    > jaki sposób kaucja ta jest rewaloryzowana. I czy mógłbym również prosić o
> [...]

    rozsądek wskazuje że raczej tak, nawet cos pamiętam, że ostatnio o tym
    trąbli chyba w Gdańsku że zwrot się należy ale paragrafu nie podam,
    no chybaże ogólnie to pewnie z KC,
    ale najlepiej sprawdzić dokładnie co za kaucja i na jakich warunkach była
    wpłacana,
    jeżeli dawno to może się okazać że to teraz poniżej 1 grosza a wtedu to
    trudo odzyskac, pewnie nawet sie nie opłaca,
    dlatego może byc tak mało, że obowiązuje zasada nominalizmu,
    no chyba że co innego było w umowie i dopuszczono jakąś waloryzację,
    tak wię spowrotem do umowy,
    powodzenia,
    JarekM