  • 1. Data: 2004-11-11 09:05:20
    Temat: karniści a kara śmierci
    Od: gazebo <g...@p...pl>

    Spotkałem się z opinią, że odsetek przeciwników kary śmierci jest
    znacząco większy niż w przypadku innych przedstawicieli prawa. Z
    interpretacją, iż wynika to ze strachu przed orzekaniem. Trochę się
    rozglądałem aby to zweryfikować. Jeśli tak jest to jakie są przyczyny.

    --
    No, to będę miał nauczkę.
    -- jeden facet gdy przywiązywali go do krzesła elektrycznego

  • 2. Data: 2004-11-11 11:33:42
    Temat: Re: karniści a kara śmierci
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

    > Spotkałem się z opinią, że odsetek przeciwników kary śmierci jest
    > znacząco większy niż w przypadku innych przedstawicieli prawa.
    ----------Eee.....generalnie to (chyba) zdecydowana wiekszosc prawnikow jest
    przeciwko

    --------bez sensu

  • 3. Data: 2004-11-11 12:35:26
    Od: gazebo <g...@p...pl>

    Kaiser Souza wrote:

    > ----------Eee.....generalnie to (chyba) zdecydowana wiekszosc prawnikow jest
    > przeciwko

    > --------bez sensu

    dla mnie tez, tak z ciekawosci chcialem poznac jakies liczby czy
    opracowania

  • 4. Data: 2004-11-11 16:15:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gazebo" <g...@p...pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem większy odsetek przeciwników KS wśród prawników może wynikać z
    większej świadomości, ze tak naprawdę w sądzie nie należy szukać
    sprawiedliwości, tylko korzystnego dla siebie wyroku. W wypadku KS strasznie
    trudno to później odkręcić. Wyobraź sobie, jak by się czuł sędzia, gdyby się
    okazało, że jednak to nie ten.

  • 5. Data: 2004-11-11 18:00:29
    Od: gazebo <g...@p...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > trudno to później odkręcić. Wyobraź sobie, jak by się czuł sędzia, gdyby się

    ja sobie moge gdybac, moge przekladac to na inna swiadomosc prawna niz
    ta ktora posiada szary czlowiek, tylko obawiam sie niestety, ze te
    uczucia i obawa pomylki to jest wlasnie to co uslyszalem, tak potocznie
    jest to pojmowane przez zwolennikow kary smierci niezwiazanych z prawem

  • 6. Data: 2004-11-11 18:19:41
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:cn05f6$260$6@inews.gazeta.pl...
> [...]
    strasznie
    > trudno to później odkręcić. Wyobraź sobie, jak by się czuł sędzia, gdyby

    Moim zdaniem słaby argument.
    A jeżeli skazany przesiedzi kilka latek i "się okaże że jednak to nie ten"
    to co, łatwo to odkręcić? W ogóle odkręcić SIĘ NIE DA!
    BTW, podobno jest zasada, że lepiej dziesięciu przestępców puścic wolno
    niż jednego niewinnego skazać. Ale to też pewnie w encyklopedii pod "S".
    Zwolennicy KS chcą aby była tylko na absolutnie wyjątkowe okazje i w
    absolutnie pewnych przypadkach.
    A moim zdaniem istnienie lub brak KS ma małe znaczenie i nie ma o co kopii
    kruszyć. Ważne żeby cała reszta systemu działała jak należy.

    Alek

  • 7. Data: 2004-11-11 19:10:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cn0aob$m0p$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A jeżeli skazany przesiedzi kilka latek i "się okaże że jednak to nie ten"
    > to co, łatwo to odkręcić? W ogóle odkręcić SIĘ NIE DA!

    Zawsze można go zwolnić. Wypłacić odszkodowanie. No całkiem się nie da, ale
    przynajmniej trochę. Gościa z ziemi nie wykopiesz.

> [...]
    > niż jednego niewinnego skazać. Ale to też pewnie w encyklopedii pod "S".
    > Zwolennicy KS chcą aby była tylko na absolutnie wyjątkowe okazje i w

    Nie ma absolutnie pewnych wypadków. Przynajmniej w życiu.

    > A moim zdaniem istnienie lub brak KS ma małe znaczenie i nie ma o co kopii
    > kruszyć. Ważne żeby cała reszta systemu działała jak należy.

    A to zupełnie inna sprawa. W sumie nie wiem, czy wolał bym KS, czy
    dożywocie. Ale takie naprawdę dożywocie, a nie takie, co za kilka lat się
    wychodzi.

  • 8. Data: 2004-11-11 23:11:38
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Thu, 11 Nov 2004 19:19:41 +0100, na pl.soc.prawo, Alek napisal(a):

    > Moim zdaniem słaby argument.
    > A jeżeli skazany przesiedzi kilka latek i "się okaże że jednak to nie ten"
    > to co, łatwo to odkręcić? W ogóle odkręcić SIĘ NIE DA!

    Masz rację ale jednak głowy nie trzeba będzie przykręcać ,wystarczy
    otworzyć celę i wypuścić,czyli lepiej to próbować jednak odkręcać niż
    próbować głowę gościowi przykręcać spowrotem.
    JanuszHr

  • 9. Data: 2004-11-12 03:22:51
    Od: "Marcin" <n...@x...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl> w tekscie
    news:cn0e5b$8b8$4@inews.gazeta.pl napisal/a:

    > Nie ma absolutnie pewnych wypadków. Przynajmniej w życiu.

    A ten napad w Kredyt Banku ? 100% pewnosci. Zero skruchy. Ciekawe co bys
    zrobil jakby tam Twoja zona byla ofiara.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2004-11-12 03:24:51
    Od: "Marcin" <n...@x...pl>

    Użytkownik gazebo <g...@p...pl> w tekscie news:41932B50.593A8287@pf.pl
    napisal/a:
> [...]
    > interpretacją, iż wynika to ze strachu przed orzekaniem. Trochę się
    > rozglądałem aby to zweryfikować. Jeśli tak jest to jakie są przyczyny.

    Wiesz mozna tez pogdybac ze w sumie to klientow by tracili jesli orzekano by
    KS :|

    --
    Marcin