    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kara za publiczne picie alkoholu
    Date: Mon, 20 Apr 2009 15:56:39 +0200

    poreba wyskrobał(a):
    > Witam,
    > Niezależnie od opinii o pośle i o prezydencie - nieistotnych w tej
    > sprawie - z zastanawiam się czy podawanie do wiadomości oczywiście
    > nieprawdziwych informacji jest karalne.
    > Pismaki wypichciły coś takiego:
    > "Przepisy są, ale kary nie będzie. Poseł Palikot pił wczoraj alkohol w
    > miejscu publicznym - za co zgodnie z prawem można dostać mandat"
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,65183
    45.html

    > Nie raz na psp podkreślano, że przepis art. 14 ust. 2a ustawy o
    > przeciwdziałaniu alkoholizmowi mówi o "ulicach, placach i w parkach"
    > a nie o miejscach publicznych.
    >
    > Gdyby ww. info wydrukowali (nie wiem jaki status ma portal) czy można
    > się domagać sprostowania?

    Od dziennikarzy można wymagac rzetelności co do faktów, ale niekoniecznie
    ostrego jak brzytwa rozgraniczania pojęć, jakim powinni cechować się
    prawnicy. Wręcz przeciwnie, pismaki często "uogólniają" i nieco przekłamują
    sprawy prawne - np. wyrok czy postanowienie to jeden pies, sąd zastosował
    wobec oskarżonego kaucję (a nie poręczenie majątkowe) itd. A tutaj sprawa
    wygląda tak, że i ulica i park i plac to miejsca publiczne (w 99%
    przypadków, nie mówię np. o ulicy wewnętrznej). Czyli nieprawdy dziennikarz
    nie napisał, a napisał nieprecyzyjnie, bo są inne miejsca publiczne, które
    nie są ani parkiem, ani placem ani ulicą, gdzie - zgodnie z ustawą - alkohol
    pić można.

    --
    .B:artek.