  • 11. Data: 2003-06-28 10:27:48
    Temat: Re: kapital zakladowy w Sp. z o.o.
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Dodo" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bdikga$4dk$1@foka1.acn.pl...

    > Niemniej nie upieram się że Twoja wersja jest niemożliwa w realizacji ;)
    > pozdr.

    Jak bedziesz chcial kiedys zalozyc konto dla spolki w organizacji to zglos
    sie do mnie i sprawe zalatwimy :-)

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 12. Data: 2003-06-28 10:32:59
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Dodo" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zresztą
    > zerknij na http://www.stat.gov.pl/urzedy/krak/organ_re.htm - nr regon
    > otrzymasz po przedłożeniu odpisu z krs-u.

    Cóż poradzić na to, że Kraków stanowi swoje prawo :-)

    Popatrz tutaj:

    http://www.stat.gov.pl/urzedy/warsz/wymagane_dokumen
    ty.htm

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 13. Data: 2003-06-28 12:11:58
    Od: "Dodo" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał

    > Jak bedziesz chcial kiedys zalozyc konto dla spolki w organizacji to zglos
    > sie do mnie i sprawe zalatwimy :-)

    Taki mały drobiazg - jestem kobietką :))
    A co do reszty, to wygląda na to że musze Ci przyznać rację. Chociaż gdybym
    sama nie była w GUS-ie (warszawka, a jak) i na własne uszy nie słyszała
    "instrukcji" udzielanej mi przez bardzo miłą panią w okienku, to pewnie
    dysponowałabym podobnymi doświadczeniami. To samo było w banku (pani
    naczelnik się uparła że musimy dysponować pieczątką spółki zgodną z
    regonem). I wygląda na to że nasz prawnik dal ciała.
    O droga naiwności !! A nam przez te ceregiele opóźniła się o dwa miesiące
    realizacja kontraktu, co nas ciut kosztowało !!!
    Pozdrawiam
    Dodo

  • 14. Data: 2003-06-28 13:24:47
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    > Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał

    > Taki mały drobiazg - jestem kobietką :))

    To miło (przez te komputery to juz nie zwracam uwagi na końcówki).

> [...]
    > "instrukcji" udzielanej mi przez bardzo miłą panią w okienku, to pewnie
    > dysponowałabym podobnymi doświadczeniami.

    Nigdy nie mozna ufac wiadomosciom tylko od jednej osoby.

    > To samo było w banku (pani
    > naczelnik się uparła że musimy dysponować pieczątką spółki zgodną z
    > regonem).

    Tu akurat zapewnie miala racje.
    "Nasz" bank jest bardziej ludzki. Najpierw dostalem numer konta (wplata
    kapitału :-) a pozniej im przynioslem kwity, pieczatki, karty wzorow
    podpisów, podpisana umowe.

    > I wygląda na to że nasz prawnik dal ciała.
    > O droga naiwności !! A nam przez te ceregiele opóźniła się o dwa miesiące
    > realizacja kontraktu, co nas ciut kosztowało !!!

    Jaki z tego wniosek: "Google Twoim przyjacielem jest".

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 15. Data: 2003-06-28 16:05:00
    Temat: Odp: kapital zakladowy w Sp. z o.o.
    Od: "miki69" <m...@p...com.pl>

    Użytkownik Dodo <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bdibcn$2uu6$...@f...acn.pl...

> [...]
    > uzupelniony
    >
    > Jak wynika z ksh (art. 167 par. 1 pkt.2), kapitał założycielski spółki z
    > o.o. niezależnie od tego czy jest wnoszony wyłącznie w formie pieniężnej
    czy
    > także rzeczowej musi być w pełni zgromadzony przed zgłoszeniem spółki do
    > rejestru. Problem jednak w tym, że nie ma fizycznej możliwości wpłacenia
    go
    > na konto przed zarejestrowaniem spółki w KRS-ie, z tej prostej przyczyny
    że
    > żaden bank nie założy rachunku spółki bez odpisu z KRS-u, nr regon oraz
    NIP
    > (których nie załatwisz bez odpisu z KRS-u) + pieczątki (zgodnej z
    regonem).
    > Jedynym rozwiązaniem, które przychodzi mi do głowy jest wpłacenie kapitału
    > postaci gotówki do kasy spółki i wydanie udziałowcom potwierdzenia KP,
    które
    > jednocześnie będzie stanowiło dla członków zarządu podstawę do złożenia
    > wymaganego oświadczenia.

    zarowno NIP jak i konto w banku mozna zalatwic dla spolki w organizacji.
    przerobione w praktyce przeze mnie wiec pewne.

  • 16. Data: 2003-06-28 18:08:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Jun 2003, Dodo wrote:
    [...]
    >+ (pani
    >+ naczelnik się uparła że musimy dysponować pieczątką spółki zgodną
    >+ z regonem).

    No to pochwalić panią naczelnik za przestrzeganie prawa :) - nie
    żartuję :) Do odszukania tu:
    http://groups.google.com/groups?as_q=piecz%B1tka+OR+
    piecz%B1tce+OR+piecz%B1tk%EA+OR+piecz%B1tki&num=100&
    as_scoring=r&hl=pl&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&btnG=Szuk
    aj+z+Google&as_epq=&as_oq=regon+regonu+regonem&as_eq
    =&as_ugroup=*.prawo*&as_usubject=&as_uauthors=&as_um
    sgid=&lr=&as_qdr=&as_drrb=b&as_miny=2002&as_minm=1&a
    s_mind=12&as_maxy=2003&as_maxm=6&as_maxd=28

    i tam dalsze linki, np. tu:
    http://groups.google.com/groups?q=piecz%C4%85tka+OR+
    piecz%C4%85tce+OR+piecz%C4%85tk%C4%99+OR+piecz%C4%85
    tki+regon+OR+regonu+OR+regonem+group:*.prawo*&hl=pl&
    lr=&ie=UTF-8&inlang=pl&scoring=r&as_drrb=b&as_mind=1
    2&as_minm=1&as_miny=2002&as_maxd=28&as_maxm=6&as_max
    y=2003&selm=Pine.WNT.4.50.0302280013180.-197359%40k6
    -2.portezjan.zabrze.pl&rnum=1
    wyłuskując któryś mój:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&i
    nlang=pl&selm=b3m50i%24odp%241%40nemesis.news.tpi.pl

    Oczywiście IMHO nie przeszkadza to w zdobyciu rachunku bankowego,
    IMO powinno być oświadcznie "firma w organizacji, nie posiada pieczątki" !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2003-06-28 19:24:43
    Od: "Dodo" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał

    > No to pochwalić panią naczelnik za przestrzeganie prawa :) - nie
    > żartuję :)

    Ja też uważam że miała rację :) Chodzi natomiast o to, iż w wyniku naszej
    małej dociekliwości, zostaliśmy zbyci z REGON-em do czasu uzyskania wpisu do
    KRS-u . No a w banku przy zakładaniu rachunku dla sp. w organizacji,
    ponieważ nie dysponowaliśmy REGON-em, pani nie mogła z nim porównać
    brzmienia pieczątki :)))))) No wiec wg jej szczególnej interpretacji
    obowiązującego regulaminu, "nie dysponowaliśmy pieczątką zgodną z brzmieniem
    REGON-u."

    > Oczywiście IMHO nie przeszkadza to w zdobyciu rachunku bankowego,
    > IMO powinno być oświadcznie "firma w organizacji, nie posiada pieczątki" !

    My mieliśmy "czasową" pieczątkę bez NIP i REGON ale z dodatkiem spółka w
    organizacji. No ale jak się okazało, było to nie akceptowalne dla pani w
    banku
    pozdr.
    mocno oświecona i usatysfakcjonowana cała dyskusją Dodo

  • 18. Data: 2003-06-29 11:57:55
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Dodo napisał:

    > Hmmm, naprawdę dziwne ...
    > Ja z kolei próbowałam dla dwóch spółek w okresie kwiecień - sierpień 2002r.
    > i procedura wyglądała tak jak opisałam. Zresztą na logikę biorąc sprawę - w
    > przypadku spólki z o.o. wpis do rejestru ma charakter konstytutywny, a więc
    > staje się osobą prawną z chwilą jej zarejestrowania przez sąd. Zresztą
    > zerknij na http://www.stat.gov.pl/urzedy/krak/organ_re.htm - nr regon
    > otrzymasz po przedłożeniu odpisu z krs-u. To samo jest z NIP-em.

    Hmm... dziwnie, coraz dziwniej.
    Sa takie rejony polski gdzie obowiązuje zupełne inne prawo niz to w
    ustawach.
    W lipcu 2002 zakladałam spółke z o.o., dostała ona nip i regon jako
    spółka w organizacji. Konto założono bez problemu. Konto i regon były
    już po 4 dniach - tyle trzeba nam było na wypełnienie i złożenie
    wniosku do KRS, bo potem z tym potwierdzonym wnioskiem prawie wszystko
    sie załatwia w jeden dzień.
    Po 2 tygodniach od podpisania umowy spółka w organizacji działała pełną
    parą (w cześniej na pół gwizdka bo uzywała Regonu zamiast NIPu a
    kontrahenci podchodzą do tego nieufnie). Nikt nie robił problemów, w US
    nawet pan z okienka NIPu (swoja drogą czlowiek o nadludzkiej
    cierpliwości ;-) )poprowadził mnie za rączke co jak wypełnić i gdzie złożyć.
    Po otrzymaniu wypisu z KRS złozyłam tylko NIP aktualizujący i po sprawie.

    To że spółka z o.o otrzymuje osobowośc prawna dopiero w momencie wpisu
    do rejestru nie wpływa na fakt że przedsiębiorcą jest od momentu
    podpisania umowy spółki - jest tylko "innym podmiotem nie posiadającym
    osobowości prawnej".

    > Poza tym pamiętam jak nasz prawnik stawał na rzęsach aby dostać
    > postanowienie o wpisie spólki do krs, bo bez tego ani rusz z pozostałymi
    > sprawami :)).

    Pytanie - prawnik do kitu czy jednak nie wszędzie w Polsce obowiązuje to
    samo prawo?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 19. Data: 2003-07-01 10:52:07
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@m...id.pl_to.nie>

    Dodo chciał wyrazić swe zdanie,
    a zamiast tego napisal(a):

    > Niemniej nie upieram się że Twoja wersja jest niemożliwa w realizacji ;)
    > pozdr.
    > Dodo

    jest jak najbardziej możliwa, przerabiałem to dobrych kilka razy,

    pozdro po przerwie

    marcin