  • 1. Data: 2003-06-27 13:05:18
    Temat: zniewaga
    Od: luk <f...@o...pl>

    na ktory poaragraf nalezy sie powlac w takim przypadku ??

  • 2. Data: 2003-06-27 13:24:23
    Temat: Re: zniewaga
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Zalezy jaka fizyczna czy slowna i czy uczyniona publicznie no i czy chodzi
    ci o KK czy KC

    Stan_Z

  • 3. Data: 2003-06-27 13:35:20
    Od: "menfis" <m...@h...pl>

    > Zalezy jaka fizyczna czy slowna i czy uczyniona publicznie no i czy chodzi
    > ci o KK czy KC
    >
    > Stan_Z

    zniewaga słona i chodzi mi tu zarówno o KK jak i KC

  • 4. Data: 2003-06-27 13:47:45
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > na ktory poaragraf nalezy sie powlac w takim przypadku ??

    Art. 216

    § 1. Kto zniewaza inna osobe w jej obecnosci albo chocby pod jej
    nieobecnosc, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej
    dotarla,
    podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolnosci.

    § 2. Kto zniewaza inna osobe za pomoca srodków masowego komunikowania,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolnosci albo pozbawienia wolnosci do
    roku.

    § 3. Jezeli zniewage wywolalo wyzywajace zachowanie sie pokrzywdzonego albo
    jezeli pokrzywdzony odpowiedzial naruszeniem nietykalnosci cielesnej lub
    zniewaga wzajemna, sad moze odstapic od wymierzenia kary.

    § 4. W razie skazania za przestepstwo okreslone w § 2, sad moze orzec
    nawiazke na rzecz pokrzywdzonego, Polskiego Czerwonego Krzyza albo na inny
    cel spoleczny wskazany przez pokrzywdzonego.

    § 5. Sciganie odbywa sie z oskarzenia prywatnego.

    pozdr
    ssj5