  • 1. Data: 2003-06-27 14:17:12
    Temat: operator dominujacy - prawo telekomunikacyjne
    Od: "news" <k...@4...pl>

    W znowelizowanej ustawie jest taki zapis:

    "W zakresie określonym w ust. 4 Prezes URTiP, w porozumieniu z Prezesem
    Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ustala, w drodze decyzji, że na
    obszarze wskazanym w decyzji, operator jest operatorem o znaczącej pozycji
    rynkowej w zakresie świadczenia określonej usługi telekomunikacyjnej, jeżeli
    udział operatora w rynku świadczenia danej usługi na tym obszarze jest równy
    lub większy od 25% "

    Mam wiec pytanie, czy w zwiazku z tym jest taka szansa, ze zostanie ustalone
    moca decyzji URTiP ze wszyscy operatorzy komorkowi sa operatorami o
    znaczacej pozycji rynkowej, z uwagi na fakt, ze podzielili rynek komorkowy i
    kazdy teoretycznie ma po 33,3 % tego udzialu (dla danej uslugi) ?
    Kto moze wnioskowac do URTIP i UOKIK o podjecie takiej decyzji ?

    Pzdr.

    --
    http://www.komrel.net - Twoj Serwer Sukcesu!

  • 2. Data: 2003-06-27 20:00:42
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Użytkownik "news" <k...@4...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kazdy teoretycznie ma po 33,3 % tego udzialu (dla danej uslugi) ?
    > Kto moze wnioskowac do URTIP i UOKIK o podjecie takiej decyzji ?

    Operatorzy komórkowi już sa uznani za operatorów o znaczącej pozycji
    rynkowej na mocy dotąd obowiazującego prawa i nowelizacja niczego w tej
    kwestii nie zmienia.

    Telesfor Baudot (Tele200 at poczta kropka onet kropka pl)
    http://tele2001.republika.pl