  • 1. Data: 2004-11-16 15:10:56
    Temat: jeszcze raz firma c&c dawniej COID czy ktos zapłacił?
    Od: "urzendnik" <u...@g...pl>

    Witam grupowiczów

    Wracam po raz kolejny to tematu znakowania auta i przesyłania do firmy COID.
    Również ostatnio dostałem "powtórne wezwanie do zapłaty" za przechowywanie
    moich danych w ich bazie. Nigdy wcześnie nie maiłem żadnego wezwan ia do
    zapłaty od tej firmy. Na początku się troszkę wystarszyłem no bo zgłoszenie
    na czarną listę dłużników, przez jakiś czas może utrudniać życie. Ale po
    chwili zacząłem drążyc temat. Więc najpierw próbowałem się dodzwonić do
    firmy. Przez trzy dni nic, zawsze to samo - albo zajete ale "wszyscy
    konsultanci są zajęci". Więc myśle "może mają inny numer" no i bach do
    informacji (z 1.41 zł brutto). Uprzejma Pani mnie poinformowałe że pod
    podanym adresem jest osoba prywatna a jak podałem numer pod który dzwoniłem
    tez usłyszałem że to osoba pryw. ale oczywiście nie podała kto. W końcu
    dzwonie do warsztatu gdzie mi oznakowali auto no i wiele sie dowiedziałem.
    Firma COID nie istnieje!! Padła!! Bazę danych przejęła firma C&C
    Ogólnopolski Bank Ochranianych Samochodów, która nie może mieć żadnych umów
    bo przy znakowaniu nie żadnej umowy. To oszuści i naciagacze. Co więcej nie
    mozna im za wiele zrobić - chyba że drogą sądową za co dziękuję bo wiadomo,
    niska szkodliwość społeczna.... itd. Urząd Ochrony Konkuencji i Konsumenta
    nie zajmuje się konsumentami indywidalnymi :D, zresztą zgodnie z ustawą.
    Federacja Konsumenta też nic nie mogła (lub nie chciała) pomóc, ale mieli
    juz wiele zgłoszeń na tą firmę. Próbowałem się dodzwonić do Inspektoratu
    Danych Osobowych ale to też nie taka prosta sprawa :) bedę próbował
    Ciekawy jestem czy ktoś sie wystraszył jak ja ale zapłacił? Nie chodzi o to
    że się dał złapać ale czy dużo takich osób było. Może ktoś prowadzi taką
    sprawę w sądzie - chętnie bym sie przyłączył w charakterze świadka.

    --
    pozdrawiam
    urzendnik

  • 2. Data: 2004-11-16 18:53:53
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *urzendnik* wrote in <news:cnd54k$f5j$1@inews.gazeta.pl> :

> [...]
    > zapłaty od tej firmy. Na początku się troszkę wystarszyłem no bo zgłoszenie

    Kiedyś było o tym w Autoswiecie. Nie masz obowiazku płacić kosztów o
    których nie byłeś informowany. A jak cie zgłoszą (wątpliwe) to raczej
    oni będą mieli problemy za zrobienie tego bez podstaw.

    --
    UWAGA!!! Kradnę sygnatury.

  • 3. Data: 2004-11-16 22:04:04
    Od: "Janek" <j...@o...pl>

    Otrzymałem około3 lat temu podobne wezwanie do zapłaty. Ponieważ nie
    zawierałem z nimi zadnej umowy jak rowniez nie upowaznilem ich do
    korzystania z moich danych osobowych poinformowalem ich listem ZPO ze zadam
    od nich rekompensaty za nielegalne korzystanie z moich danych osobowych i ze
    w przypadku braku reakcji powiadomie Generalnego Inspektora Ochrony Danych -
    oczywiscie dla postrachu. Choc jak wiem niektorzy wystepowali w innych nie
    dotyczacych tej firmy sprawach o naruszenie ochrony danych osobowych i
    wygrywali nawet 10 tausenow.

    --
    (\o/) Pozdrawiam
    /.\ jan~m

  • 4. Data: 2004-12-04 08:55:50
    Od: Tadek<a...@p...onet.pl>

    Witam . Mam ten sam problem tylko trochę bardziej zaawansowany, a
    mianowicie. Po czterech latach dostałem od firmy C&C wezwanie do
    zapłaty wraz z odsetkoami karnymi. Zignorowałem ich gdyż wychodząc
    z założenia że nie podpisywałem z nimi żednej umowy nie będę płacił.
    Minął kolejny rok następne wezwanie do zapłaty już na większą kwotę.
    Zasięgnąłem wtedy opini u dealera u którego znakowali mój pojazd.
    Tam usłyszałem jednoznacznie aby nie płacić. Tak też zrobiłem. Teraz
    po sześciu latach otrzymałem od C&C zawiadomienie że sprzedają mój
    dług firmie windykacyjnej ale ja mam jeszcze prawo pierwokupu za
    sumę 29 zł plus oczywiście zadłużenie a jeżeli nie to jakie to mnie
    czekają koszty i nieprzyjemności i tu następuje wyszczególnianie ustaw
    i paragrafów. I jest oczywiste że gdy się nie zna przepisów prawa
    można się przestraszyć ale z drógiej strony płacić naciągaczom?.
    Proszę o Wasze opinie i doświadczenia z tą firmą
    Tadek

    -> http://usenet.pomocprawna.info