  • 1. Data: 2004-11-16 14:31:47
    Temat: pomocy !!! prawnej
    Od: "kima" <k...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie Grupowiczów.
    Bardzo proszę o pomoc. Pracodawca przez 6 miesięcy zaniżał mi wysokość
    zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych (źle naliczane koszty
    uzyskania przychodu). Niestety zoriętował się o tym dopiero po pół roku.
    Teraz w ramach wyrównania, chce potrącić mi z wypłaty całą zaległość
    (jednorazowo). Błąd powstał z winy operatora i twórcy programu
    komputerowego. Oczywiście rozumiem jego wyjaśnienie, jednak zbliżają się
    święta :). W związku z tym pytanie: Czy pracodawca ma prawo dokonania
    takiego potrącenia bez mojej zgody (art. 91 K.p.), czy mogę się ubiegać o
    rozłożenie tej należności na raty miesięczne tzn. na tyle rat ile miesięcy
    miałem źle obliczaną zaliczkę.

  • 2. Data: 2004-11-16 19:30:10
    Temat: Re: pomocy !!! prawnej
    Od: "Mecenas" <m...@p...pl>

    Użytkownik "kima" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozłożenie tej należności na raty miesięczne tzn. na tyle rat ile miesięcy

    Pracownik nie może ponosic odpowiedzialności za błędy pracodawcy.
    Mniejszy podatek to zmartwienie Twojego pracodawcy i nie może on potrącac
    tego z Twojego wynagrodzenia bez Twojej zgody na piśmie.
    A Twój dodatkowy wzrost wynagrodzenia przeznaczyłeś przeciez na potrzeby
    bytowe i nie wzbogaciłeś się.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2004-11-16 21:04:35
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mecenas" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Pracownik nie może ponosic odpowiedzialności za błędy pracodawcy.
    > Mniejszy podatek to zmartwienie Twojego pracodawcy i

    Najpóźniej w kwietniu roku przyszłego pracownik sporządzi rozliczenie
    roczne i wyjdzie mu spora kwota podatku do zapłaty. I zgadnij kto to
    zapłaci?
    a) Pracodawca
    b) Pracownik
    c) Caritas
    Własciwą odpowiedź wyślij gdzieś SMSem.

    > nie może on potrącac
    > tego z Twojego wynagrodzenia bez Twojej zgody na piśmie.
    > A Twój dodatkowy wzrost wynagrodzenia przeznaczyłeś przeciez na potrzeby
    > bytowe i nie wzbogaciłeś się.

    No nie wiem... mój pracodawca bez mojej zgody potrąca mi zaliczki na
    podatek i, co najgorsze, jakeś pieniądze dla ZUSu. Co moge z tym zrobić?
    Doradź Mecenasie!
    Nadmieniam, że gdyby mi nie potrącał to te pieniądze przeznaczyłbym na
    cele bytowe i w ogóle bym się nie wzbogacił.

    Alek