  • 1. Data: 2005-10-01 08:09:52
    Temat: jeszcze raz ad motocykla sprawy w sadzie o paserstwo
    Od: "songoku" <s...@w...pl>

    songoku:
    W pouczeniu dostalem jest info, ze moge byc oskarzycielem posilkowym oraz ze
    moge wytoczyc powodztwo cywilne jako wniosek adhezyjny(nie wiem czy nie "ch"
    ;)
    Musze te dwie sprawy zalatwic przed rozpoczeciem przewodu sadowego.
    I tu pytanko: czy ktos zna kogos kto moglby mi pomoc?
    Wiem, ze te wnioski musza miec pewna forme a ja ni w zab sie na tym nie
    znam.

    red:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_th
    read/thread/221e9ab32fd3
    fda0/32cc13bd184d17fd?q=Akt+oskarzenia+-+chce+zlozyc
    +wniosek+o&rnum=1&hl=pl#
    32cc13bd184d17fd

    songoku napisał(a):
    > A czym sie rozni 46 kk od 62 kpk?
    > Bo w pouczeniu jest wymieniony 62 kpk. Czy na pewno powolac sie na 46 kk?

    kam:

    ale czego chcesz dochodzić?

    songoku napisał(a):
    > Myśle, że o paserstwo. Napisane jest "o popełnienie przestępstwa z art.
    291§
    > 1 kk".
    > Aha i jest rownież napisane "xxxxxx xxxxxx i inny", tak samo napisać we
    > wniosku czy dowiedziec sie jak ten "inny" sie nazywa?

    kam:

    >songoku:

    > Rozwalona stacyjka i gorna polka zawieszenia, wlew paliwa.Zrobilem wycene
    > naprawy w autoryzowanym serwisie i wyceniono to razem z robocizna na 7500
    > pln.
    >
    > --
    > songoku
    > nowicjusz:-)
    > znowu gsxr600 '02 troszke zrysowany obecnie
    > Błonie

    Prosze o podpowiedz bo wczoraj pol rodziny dostalo wezwania do sadu na
    rozprawe18.X

    Zgory dziekuje

  • 2. Data: 2005-10-01 08:32:53
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    songoku napisał(a):
> [...]
    > I tu pytanko: czy ktos zna kogos kto moglby mi pomoc?
    > Wiem, ze te wnioski musza miec pewna forme a ja ni w zab sie na tym nie

    Oświadczenie że chcesz być oskarżycielem posiłkowym - pismo do sądu, że
    chcesz być oskarżycielem posiłkowym w sprawie przeciwko.....,
    sygn......... :). Możesz też złożyć takie oświadczenie ustnie na rozprawie.
    Powództwo adhezyjne - oznaczasz powoda (siebie), pozwanych (oskarżeni) i
    piszesz że wnosisz o zasądzenie od pozwanych solidarnie określonej kwoty
    jako odszkodowania. W uzasadnieniu piszesz dlaczego chcesz właśnie tyle
    i dlaczego od nich, załączasz dowody (wycenę o której pisałeś). Jeśli
    bardzo chcesz wzoru, to poszukaj wzoru zwykłego pozwu, to jest to samo.
    Pismo składasz wraz z odpisami pisma i załączników dla pozwanych.
    Z tym że nie najlepiej widzę rozstrzygnięcie tego w postępowaniu karnym
    - sama wycena przez jakiś warsztat to mało, szczególnie jeśli oskarżeni
    będą ją kwestionować, a sąd raczej nie zgodzi się na powołanie biegłego
    tylko po to żeby wycenić Twoje szkody.
    Co ważniejsze - sama zasadność powództwa też wątpliwa - z tego co
    pisałeś wynika, że oskarżeni mają zarzut paserstwa, a więc nie kradzieży
    (pewnie nie ma dowodów). A uszkodzenia o których wspominałeś powstały
    raczej w czasie kradzieży a nie później. Nie masz więc podstaw by żądać
    odszkodowania od oskarżonych, bo nie udowodnisz, że to oni wyrządzili
    szkodę.

    KG

  • 3. Data: 2005-10-01 09:06:08
    Od: "songoku" <s...@w...pl>

    Ale podczas calej akcji ja z nimi gadalem i np. pamietam slowa"musielismy
    rozwalic wlew zeby pojezdzic"

  • 4. Data: 2005-10-01 09:08:57
    Od: "songoku" <s...@w...pl>

    Aha i wycene robil najwiekszy serwis i dealer SUZUKI w Polsce. To chyba tez
    sie liczy.
    Kam daj priva to podesle Ci to co chce napisac. OKI?