  • 1. Data: 2005-09-30 21:42:50
    Temat: Co mozna zrobic? - wykorzystywanie wizerunku
    Od: "Rosee" <r...@p...onet.pl>

    Witam.
    Dwa lata pracowalam jako lektor jezyka w pewnej firmie. Niestety w zwiazku z
    brakiem szacunku do wykonywanej przeze mnie pracy ze strony mojego szefa,
    przejawiajacego sie brakiem stosownego wynagrodzenia, musialam odejsc.
    Zalozylam wlasna firme i robie dokladnie to samo. Moj byly pracodawca do
    dnia dzisiejszego rozprowadza ulotki promujace jego firme, na których to
    ulotkach sa zamieszczone zdjecia z moja osoba, jest rowniez wymienione moje
    imie i stanowisko.
    Gdy zakladalam firme bylam straszona, ze stosuje nieuczciwa konkurencje,
    gdyz nie mam prawa robic tego co robie. Czy nie jest jednak odwrotnie? Czy
    moj byly szef ma prawo to robic? Co w takiej sytuacji mozna zrobic?

    Bardzo prosze o pomoc.

    Pozdrawiam
    Rosee

  • 2. Data: 2005-10-01 15:30:05
    Temat: Re: Co mozna zrobic? - wykorzystywanie wizerunku
    Od: "Elvgreen" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Rosee" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Dwa lata pracowalam jako lektor jezyka w pewnej firmie. Niestety w zwiazku
    > brakiem szacunku do wykonywanej przeze mnie pracy ze strony mojego szefa,

    Z tego co pamiętam to był jakiś wyrok w podobnej sprawie. Pracownicy nie
    godzili się na umieszczanie swoich zdjęć na stronie internetowej spółki
    czyli byli w sytuacji gorszej niż Ty, bo jeszcze w firmie pracowali. Sprawę
    wygrali. Ale nie potrafię nic bliżej na ten temat powiedzieć.

  • 3. Data: 2005-10-01 18:14:55
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Rosee wrote:

> [...]
    > ulotkach sa zamieszczone zdjecia z moja osoba, jest rowniez wymienione moje

    Może coś z praw autorskich i publikacja wizerunku? Podpisywałaś jakieś
    zgody na publikację? Poczytaj tutaj:

    http://www.artserwis.pl/index.php?f=1&fgid=3&fqid=35
    #f35

    --
    Filip.----------------------------------------------
    ----------------

  • 4. Data: 2005-10-02 09:43:22
    Od: "Rosee" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Elvgreen" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Z tego co pamiętam to był jakiś wyrok w podobnej sprawie. (...). Ale nie
    potrafię nic bliżej na ten temat powiedzieć.

    Dziekuje i pozdrawiam
    Rosee

  • 5. Data: 2005-10-02 09:57:02
    Od: "Rosee" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

    > Może coś z praw autorskich i publikacja wizerunku? Podpisywałaś jakieś
    > zgody na publikację? Poczytaj tutaj:
    >
    > http://www.artserwis.pl/index.php?f=1&fgid=3&fqid=35
    #f35

    Dziekuje za link. Zgody nie podpisywalam. Nawet nikt mnie nie pytal o
    zdanie. Gdybym nie pracowala jako lektor moglabym przymknac na to oko.
    Najgorsze jest to, ze dzieki zdjecia rodzice dzieci, ktore ucze sa
    wprowadzani w blad. Przyklad: zapisuja sie do niego na zajecia z
    przekonaniem, ze zapisuja sie do mnie. Nazwe firmy nie zawsze sie pamieta,
    twarz - tak.

    Aha, w zeszlym roku nic nie zrobilam bo myslalam sobie, pracowalam tam
    zrobiono ulotki niech bedzie. Bylam pewna, ze sa to stare zapasy. Ostatnio
    okazalo sie, ze wyprodukowano nowy naklad.

    Nie chce sie nim szarpac po sadach, bo szkoda nerwow. Ale krew mnie zalewa,
    jak sobie pomysle, ze moglabym byc nadal kojarzona z ta firma.

    Co moge zrobic? Moze jakies pismo podparte stosownymi artkulami? Sama nie
    wiem...

    Pozdrawiam
    Rosee

  • 6. Data: 2005-10-02 10:27:25
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Rosee wrote:

    > Nie chce sie nim szarpac po sadach, bo szkoda nerwow.

    To chyba najlepsze rozwiązanie. Szczególnie, że niektórzy zaczynająć
    miękknać zanim jeszcze będzie pierwsza rozprawa.

    > Ale krew mnie zalewa,
    > jak sobie pomysle, ze moglabym byc nadal kojarzona z ta firma.
    >
    > Co moge zrobic? Moze jakies pismo podparte stosownymi artkulami? Sama nie
    > wiem...

    Wizyta u prawnika, bo jest najlepsze wyjście. Poszukaj w archiwum grup
    pl.rec.foto, tak ten temat (publikacja zdjęć bez zgody i prawa
    autorskie) jest całkowana co jakiś czas.

    --

  • 7. Data: 2005-10-06 15:19:03
    Od: "Rosee" <r...@p...onet.pl>

    > To chyba najlepsze rozwiązanie. (...) Wizyta u prawnika, bo jest najlepsze
    wyjście.

    Dziekuje bardzo.

    Pozdrawiam
    Rosee