  • 1. Data: 2005-10-01 00:44:34
    Temat: bezzwrotne pozyczki na nowa dzialanosc
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Coś mi się gdzieś obiło, że w ramach rozwoju przedsiębiorczości
    gminy/rząd/święty Mikołaj ;) udzielają bezzwrotnych (hehe) 'pożyczek'
    nowo powstającym małym firmom.

    Próbowałem googlać, ale wiele nie wygooglałem - tylko jakieś poszlaki
    świadczące o tym, że Urząd Pracy ma z tym coś wspólnego.

    Zna ktoś jakieś szczegóły? A, i jeszcze jakby ktoś znał jakieś inne
    ułatwienia dla małych firm (jakieś zwolnienia z ZUSu czy inne ulgi).

    A'propos ZUS - żeby płacić mniej ZUSu od własnej firmy muszę mieć gdzieś
    choćby 1/10 etatu z minimalną 'pensją' (czyli w tym przypadku za 1/10
    minimum), dobrze kojarzę?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 2. Data: 2005-10-01 00:50:21
    Temat: Re: bezzwrotne pozyczki na nowa dzialanosc
    Od: scream <n...@p...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Zna ktoś jakieś szczegóły?

    12 tys. z UP. Musisz złożyć sporo różnych dokumentów, biznesplan,
    prognozy powodzenia całego przedsięwzięcia i być może wtedy dostaniesz
    dotację. Łatwo nie jest. Aha, i w ciągu 2 lat od otwarcia firmy nie
    można jej zamknąć. Tak pisali na pl.biznes - przejrzyj archiwum.

    > A'propos ZUS - żeby płacić mniej ZUSu od własnej firmy muszę mieć gdzieś
    > choćby 1/10 etatu z minimalną 'pensją' (czyli w tym przypadku za 1/10
    > minimum), dobrze kojarzę?

    Od niedawna jest specjalna ulga - przez pierwszy rok działalności
    popłatki na ZUS wynoszą jedynie lekko ponad 200 zł, tak więc na początku
    IMHO nie opłaca się kombinować.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2005-10-01 03:01:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

    > 12 tys. z UP. Musisz złożyć sporo różnych dokumentów, biznesplan,
    > prognozy powodzenia całego przedsięwzięcia i być może wtedy dostaniesz

    Biurokracja jak zawsze... Ale dla 12 kafli się opłaca.

    > dotację. Łatwo nie jest. Aha, i w ciągu 2 lat od otwarcia firmy nie
    > można jej zamknąć. Tak pisali na pl.biznes - przejrzyj archiwum.

    Czy to czasem nie ten 'wynalazek', co to trzeba wcześniej być
    zarejestrowanym bezrobotnym?

    Jeśli tak, to odpada...

    Na początku ;->

  • 4. Data: 2005-10-01 04:54:46
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    wiadomości news:dhkm5i$7gn$1@opal.futuro.pl...

    > A'propos ZUS - żeby płacić mniej ZUSu od własnej firmy muszę mieć gdzieś
    > choćby 1/10 etatu z minimalną 'pensją' (czyli w tym przypadku za 1/10
    > minimum), dobrze kojarzę?

    AFAIK etatu może być 1/64 ale składki na zus muszą być płacone od _całej_
    minimalnej.

  • 5. Data: 2005-10-01 09:06:37
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 1 paź o godzinie 02:44, na pl.soc.prawo, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Zna ktoś jakieś szczegóły? A, i jeszcze jakby ktoś znał jakieś inne
    > ułatwienia dla małych firm (jakieś zwolnienia z ZUSu czy inne ulgi).

    Jeżeli przez ostatnie 60 miesiecy nie prowadziłeś DG - możesz korzystać z
    obniżenia składek do 30% ich normalnych wysokości.

    > A'propos ZUS - żeby płacić mniej ZUSu od własnej firmy muszę mieć gdzieś
    > choćby 1/10 etatu z minimalną 'pensją' (czyli w tym przypadku za 1/10
    > minimum), dobrze kojarzę?

    Nie zupełnie.
    By z tytułu DG płacić tylko UZ - musisz mieć zbieg tytułu ubezpieczeń który
    opiewa na co najmniej płacę minimalną, która w tym roku wynosi 850 brutto.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany