  • 1. Data: 2003-03-17 14:42:34
    Temat: jeszcze o spamie
    Od: Czarek<c...@i...pl>

    Pytałem o możliwości rozwiązania nast. sytuacji: firma (agencja
    reklamowa) posiada bazę 2000 rekordów i wysyła newsletter z
    informacjami o firmie.

    Ponieważ skupiliście się na wykpiwaniu sposobu promowania się mojej
    firmy (w większości przypadków), wyjaśniam:
    - baza została zweryfikowana telefonicznie przy tworzeniu
    - istnieje łatwa metoda "wypisania się z bazy", jest to respektowane i
    było zgodne z przyjętą praktyką gdy baza była tworzona i nie
    podlegało to regulacjom prawnym (rezygnacja dotyczyła grupy
    kilkunastu osób)
    ergo: jeśli ktoś nie chce to newslettera nie otrzymuje.

    Potwierdzanie bazy da nikłe efekty nie z racji słabej zawartości ile z
    ogromnej liczby "spamu" wymagającego weryfikacji bazy oraz
    konieczności podjęcia pewnej aktywności - innymi słowy, nie jest to
    może mail oczekiwany ale też nie jest niechciany. Trafia do
    wyslekcjonowanych odbiorców (tyczy się ich pracy zawodowej), którzy
    nie mieli nic przeciwko otrzymywaniu go ale też nie będą o niego
    specjalnie prosić.

    Czy istnieje sposób na dalsze
    korzystanie z tego narzędzia?
    Czy wzbogacenie treści o informacje o innych
    firmach (partnerach) oraz artykuły o tematyce marketingowej coś
    zmienia (czy w dalszym ciągu jest to informacja handlowa)? Z racji
    charakteru usług NIE zachęcamy w biuletynie do zakupu usług, nie
    informujemy o cenach. Jakie rozwiązanie pozwoli nam korzystać z
    bazy bez jej znacznego uszczuplenia (taki efekt da prośba o
    potwierdzenie).
    Rozumiem, że wielu czytających ten tekst jest nastawiony absolutnie
    negatywnie do spamu, ale istnieje też grupa ludzi, która to akceptuje.
    Ten newsletter nie trafia do prawników ;))) stąd proszę o odpowiedzi
    konstruktywne, a nie nacechowane emocjami...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-03-17 15:07:04
    Temat: Re: jeszcze o spamie
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Czarek" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ponieważ skupiliście się na wykpiwaniu sposobu promowania się mojej
    > firmy (w większości przypadków), wyjaśniam:

    (...) Skad teza o konieczności POWTÓRNEGO potwierdzenia? Jeśli ktoś kiedyś
    wyraził już zgodę na otrzymywanie informacji handlowych, to nowa ustawa jej
    nie unieważnia. Inna sprawa to kwestia ewentualnego udokumentowania tej
    ówczesnej zgody...

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2003-03-17 17:35:44
    Od: "Chmielu" <c...@S...gazeta.pl>

> [...]
    jej
    > nie unieważnia. Inna sprawa to kwestia ewentualnego udokumentowania tej

    Oczywiście _powtórne_ potwierdzanie nie dotyczy tych podmiotów, które
    przechowyją maile będące potwierdzeniem zapisania się na mailing... W myśl
    ustawy należy przechowywać potwierdzenia i stąd "konieczność POWTÓRNEGO
    potwierdzenia"...
    --
    Jarosław Chmielewski -> GSM 0-602 238885
    ----------

  • 4. Data: 2003-03-17 17:41:42
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > ustawy należy przechowywać potwierdzenia i stąd "konieczność POWTÓRNEGO

    Hmm... a jaka jest "wartość dowodowa" takiego maila?

    Pix

  • 5. Data: 2003-03-17 17:43:13
    Od: "Chmielu" <c...@S...gazeta.pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Hmm... a jaka jest "wartość dowodowa" takiego maila?

    Wystarczy, że zgodna z ustawą.
    Pamiętaj, że sądy same nie bawią się w "odpijanie piłeczki". Niejasności
    wyjaśniają biegli...
    EOT

  • 6. Data: 2003-03-17 17:58:56
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Wystarczy, że zgodna z ustawą.

    A którą to ???

    > Pamiętaj, że sądy same nie bawią się w "odpijanie piłeczki". Niejasności
    > wyjaśniają biegli...

    Takiego potwierdzającego maila możesz sobie sam przygotować
    na własnym kompie - to żaden dowód ;-)

    Pix

  • 7. Data: 2003-03-17 20:55:27
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > A którą to ???

    > Takiego potwierdzającego maila możesz sobie sam przygotować
    > na własnym kompie - to żaden dowód ;-)

    No ale już fałszerstwo, za które mozna beknać (?).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 8. Data: 2003-03-18 08:16:00
    Od: Czarek<c...@i...pl>

> [...]
    ustawa jej
    > nie unieważnia. Inna sprawa to kwestia ewentualnego

    Niestety w tym przypadku zgoda była ustna (przez telefon), miało to
    miejsce jakiś dość dawno temu... nikt nie przewidział, że będzie to
    konieczne oraz że ustawa nałoży taki obowiązek w przypadku
    kontaktów business to business (każdorazowo dotyczy to jedynie kont
    służbowych, związanych z piastowanym stanowiskiem).

    -> http://usenet.pomocprawna.info