  • 11. Data: 2004-09-20 08:23:18
    Temat: Re: jestem za granica a szuka mnie policja? co zrobic?
    Od: "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm>

    news:cikvgg$iva$1@news.onet.pl...

    > Obywatele polscy stale mieszkający za granicą nie podlegają obowiązkowej
    > służbie wojskowej.
    > Jak mniemam po takiej wizycie zostanie do WKU wysłana informacja, że
    > przebywasz stale za granicą i wypieprzą Twoje papiery na dno szuflady,
    > a potem przeniosą do rezerwy.

    Na podstawie informacji uzysjanych od rodziny??
    Zartujesz chyba.
    kazdy uchylajacxy sie od sluzby wojskowej moze tak kombinowac.

    bogen

  • 12. Data: 2004-09-20 11:18:18
    Od: "DK" <d...@n...com>

    > Użytkownik "Dariusz Kiejziewicz"
    > <d...@n...com> napisał w wiadomości
    >
    > Skoro była policja, to może zostawili jakiś dokument. Sygnatura akt na
    > przykład. Wysłać na tę sygnaturę akt pismo, że przebywasz tu i tu. To ich
    > troszkę zablokuje, bo wysyłanie zagranicznych pomocy prawnych to długa
    > procedura. Ale dziwne dla mnie, ze wcześniej żadne dokumenty do domu nie
    > przychodziły z których by coś wynikało.

    W marcu bylem na pogrzebie w moim domu... Babcia zmarla... Wymeldowalem sie z
    PL i nie mam adresu... Jako powod ubytku z ewidencji podalem prawde -
    emigracje... Jestem tu juz w UK od 2 lat niecalych... Jakiez jest moje
    zdziwienie, gdy dzwonie do sasiadki z domu gdzie mieszkalem a ona mi mowi, ze
    6:10 rano byli umundurowani i zapytywali o mnie [?] powiedziala im ze mnie juz
    z rok nie widziala i ze nic nie wie... :) I bylo to miesiac temu... A teraz
    znowu przyjechali do moich rodzicow gdzie mialem kiedys adres tymczasowy - ale
    nigdy u nich nie mieszkalem bo babcia mnie wychowala ... WNIOSEK jest taki po
    co ten rzad wydaje KASE ciezka podatnika jak te glaby uzyc kapa nie umieja?
    Przeciez musi POLICJA miec wstep do ewidencji ludnosci! A tam jestem
    wyrejestrowany! Jakiez bylo moje zdziwienie ze Pani z Urzedu Miasta dala mi
    ten dowod plastykowy na pamiatke nie ucinajac jak mowila rogu... Jak lecialem
    do UK to lecialem tez na dowod i sluzba graniczna przeciagnela moj dokument
    przez czytnik i tylko spojrzal na monitor i dziekuje... A bylo to w czerwcu...
    A dowod wyrejestrowalem w Marcu... Alez cuda sie dzieja? Po co im KCIK i inne
    rejestry i te PESELE jak to banda kretynow? A ja mam w UK kontrakt i pracuje i
    nie widzi mi sie isc do wojska, chyba ze do British Army za 250 funtow na
    tydzien na poczatek, jako informatyk z niskim stopniem, plus 1500 na rok za
    uczestniczenie w kursach podnoszacych kwalifikacje... Zrobie to za rok jak
    dostane po 3 latach rezydencji Brytyjski Paszport... bo ten polski szkoda
    gadac... :( nawet do USA nie polece na nim:) heh... cheers DK

  • 13. Data: 2004-09-20 18:02:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "DK" <d...@n...com> napisał w
    wiadomości news:3b36.000003a3.414ebc79@newsgate.onet.pl...

    W komputerze nie rejestruje się powodu wymeldowania. Jest on tylko na tym
    druku, a na konieczność jego obejrzenia nikt nie wpadł. Zasadniczo sprawdza
    się stare adresy. Dokąd nie utracisz obywatelstwa polskiego, to jesteś
    obywatelem naszego państwa.

    Co do przeciągania Twojego dowodu osobistego przez czytnik, to jest to
    realizowane tylko i wyłącznie w celu sprawdzenia, czy nie jesteś
    poszukiwany. Nie byłeś. Ten pasek zawiera to samo, co pasek na paszporcie,
    więc system nawet nie sprawdza ważności tego dokumentu. Z jego punktu
    widzenia jest mu obojętne, czy dokument jest ważny.

    Rodzice powinni poinformować policjantów, że wyemigrowałeś. Teraz pozostaje
    ustalenie, po co Cię poszukują. Jeśli chcesz być fair, to wyślij pismo do
    tej komendy, na terenie której miałeś ostatnio zameldowanie. Ta jednostka co
    do zasady przetrzymuje związane z tym dokumenty.