  • 1. Data: 2004-09-19 19:01:28
    Temat: jestem za granica a szuka mnie policja? co zrobic?
    Od: "Dariusz Kiejziewicz" <d...@n...com>

    Mieszkam od 2 lat za granica... Jakiez bylo moje zdziwienie ze mama zadzwonila
    do mnie ze byla u nas w domu policja [?]... Wiem ze nie mam 28 lat i dopiero
    za 5 miesiecy osiagne wiek kiedy minie nakaz odbebnienia sluzby wojskowej. A
    podejrzewam ze WKU wyslalo nakaz doprowadzenia... Mam tez niesplacony kredyt i
    sprawe prowadzi kancelaria komornicza...

    Czy ktos wie i moze poradzic mi co zrobic? Wynajac adwokata by skontaktowal
    sie w moim imieniu i dowiedzial sie o co chodzi?

    Zalezy mi na tym... zeby bylo OK...

    pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2004-09-19 19:18:11
    Od: Arek <a...@e...net>

    [..]

    Jeżeli to kancelaria lub WKU to najlepiej nic nie rób.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    Vox Populi Vox Dei www.elita.pl/vox

  • 3. Data: 2004-09-19 19:40:55
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Dariusz Kiejziewicz"
    <d...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    kredyt i
    > sprawe prowadzi kancelaria komornicza...
    [...]

    No coz, jesli chodzi o aspekt praktyczny, to najsensowniejsze wydaje sie
    nicnierobienie. Jesli zamierzasz splacic ten kredyt, to jak juz bedzie to
    mozliwe, postaraj sie splacic go wierzycielowi bezposrednio. Kancelarie
    komornicza najlepiej ignoruj, za pewien czas uznaja naleznosc za
    niesciagalna, wojsko to wiadomo, nie jestem tylko pewny czy 28 rok zycia
    jednoznacznie powoduje, ze sie juz musza od Ciebie odczepic.

    marekz

  • 4. Data: 2004-09-19 19:47:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    <d...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]

    Skoro była policja, to może zostawili jakiś dokument. Sygnatura akt na
    przykład. Wysłać na tę sygnaturę akt pismo, że przebywasz tu i tu. To ich
    troszkę zablokuje, bo wysyłanie zagranicznych pomocy prawnych to długa
    procedura. Ale dziwne dla mnie, ze wcześniej żadne dokumenty do domu nie
    przychodziły z których by coś wynikało.

  • 5. Data: 2004-09-19 19:51:14
    Od: "Andrzej" <g...@g...pl>

    > Jeżeli to kancelaria lub WKU to najlepiej nic nie rób.

    A jak to jak to jest, jeśli przyjedzie do Polski powiedzmy jeśli będzie miał
    28 lat i 1 dzien :) ? Czy ktoś policja, wojsko, ktokolwiek ma prawo
    cokolwiek zrobić? Czy ponieie JAKIEKOLWIEK konsekwencje? Czy wygląda to po
    prostu tak, jakby go "ominęła" służba? Co piszą w papierach?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-09-19 20:10:13
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Sun, 19 Sep 2004 21:40:55 +0200, MarekZ napisał/napisała:
    > niesciagalna, wojsko to wiadomo, nie jestem tylko pewny czy 28 rok zycia
    > jednoznacznie powoduje, ze sie juz musza od Ciebie odczepic.

    jesli si enie uchyla, to z koncem roku kalendarzowego w ktorym osiagnie
    28rok zycia zostanie przeniesiony do rezerwy :)
    W przeciwnym wypadku beda go scigac :)

    --
    * Zupelnie nie zdawalem sobie sprawy, ze tez jestem Quirkyalone :> *
    GG: 70701

  • 7. Data: 2004-09-19 20:59:25
    Od: "Andrzej" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@a...net> napisał w wiadomości
    ..

    > jesli si enie uchyla, to z koncem roku kalendarzowego w ktorym osiagnie
    > 28rok zycia zostanie przeniesiony do rezerwy :)
    > W przeciwnym wypadku beda go scigac :)

    Czyli jak to?
    Jeżeli ktoś ucieka zagranicę przed wojskiem (uchyla się), to moga go wziąc
    jeszcze w wieku np. 30 lat?

    pzdr

  • 8. Data: 2004-09-19 21:59:21
    Od: Arek <a...@e...net>

> [...]
    > cokolwiek zrobić? Czy ponieie JAKIEKOLWIEK konsekwencje? Czy wygląda to po
    > prostu tak, jakby go "ominęła" służba? Co piszą w papierach?

    Obywatele polscy stale mieszkający za granicą nie podlegają obowiązkowej
    służbie wojskowej.
    Jak mniemam po takiej wizycie zostanie do WKU wysłana informacja, że
    przebywasz stale za granicą i wypieprzą Twoje papiery na dno szuflady,
    a potem przeniosą do rezerwy.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.eteria.net - tanie rozmowy

  • 9. Data: 2004-09-19 22:29:32
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    Andrzej wrote:

    [ ... ]

    > Czyli jak to?
    > Jeżeli ktoś ucieka zagranicę przed wojskiem (uchyla się), to moga go wziąc
    > jeszcze w wieku np. 30 lat?

    Tak.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 10. Data: 2004-09-20 04:59:17
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Sun, 19 Sep 2004 22:59:25 +0200, Andrzej napisał/napisała:
    > Jeżeli ktoś ucieka zagranicę przed wojskiem (uchyla się), to moga go wziąc
    > jeszcze w wieku np. 30 lat?

    nie pamietam jaka jest granica do ktorej moga w takim przypadku zgarnac...
    bo moze ta gorna granica w takim przypadku nie istnieje :)