  • 1. Data: 2003-03-15 08:12:51
    Temat: jeleń
    Od: "Kamil Wos" <k...@p...onet.pl>

    Miałem zderzenie z jeleniem na drodze publicznej, nie było znaku
    ostrzegającego przed zwierzętami leśnymi, nie jest to teren leśny. Czy mogę
    się domagać odszkodowania od "Lasów"?

  • 2. Data: 2003-03-15 20:57:03
    Temat: Re: jeleń
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Kamil Wos" <k...@p...onet.pl> popełnił 15 mar 2003 na
    pl.soc.prawo utwór news:b4vvk0$bdi$1@news.onet.pl:

    > Miałem zderzenie z jeleniem na drodze publicznej, nie było znaku
    > ostrzegającego przed zwierzętami leśnymi, nie jest to teren leśny. Czy
    > mogę się domagać odszkodowania od "Lasów"?
    A czemu nie od "Sadów"???
    Jeleń to zwierzę łowne.
    Zwierzyna łowna w stanie wolnym jest własnością Skarbu Państwa.
    Od Skarbu Państwa domagaj się zatem odszkodowania.
    Nb co z jeleniem? Jeżeli "upolowałeś" go podczas tego zderzenia to stał się
    własnością Koła Łowieckiego dzierżawiącego ten teren. I powinieneś Koło o
    tym fakcie zawiadomić.

    --
    pozdro
    poreba

  • 3. Data: 2003-03-15 23:30:56
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Kamil Wos" <k...@p...onet.pl> pisze w

    > Miałem zderzenie z jeleniem na drodze publicznej,

    Ja kiedys o malo co nie wjechalem w dzika

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 4. Data: 2003-03-16 00:59:56
    Od: poreba <d...@p...com>

    huski <h...@p...onet.pl> niebacznie popelnil
    > "Kamil Wos" <k...@p...onet.pl> pisze w

    > Ja kiedys o malo co nie wjechalem w dzika
    Skrzyniowy czy z podczepionym sprzętem? *)
    Bez tej istotnej informacji ciężko będzie ocenić czy Twoj post wnosi
    coś do wątku.
    *-ogrodnicy wiedzą o jakiego Dzika pytam ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 5. Data: 2003-03-16 04:43:07
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    > *-ogrodnicy wiedzą o jakiego Dzika pytam ;)

    Wiemy, wiemy. W czasach kiedy ciągniki na przydział były wejście w
    posiadanie takowego sprzętu było niemal jak marzenie? :-)))))

    Stan_Z

  • 6. Data: 2003-03-16 11:33:04
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    się
    > własnością Koła Łowieckiego dzierżawiącego ten teren. I powinieneś Koło o

    Skarb Państwa odpowiada tylko za szkody wyrządzone przez zwierzęta
    będące pod ochroną: niedźwiedzie, żubry, bobry itd.
    W tym wypadku najpierw należałoby dowieść, że wina leży po
    stronie zwierzęcia a nie po stronie kierowcy.
    Potem zaś faktycznie zwrócić się do Koła, bo jego sprawa
    a nie SP . No chyba że tym jeleniem był niedźwiedź.
    pzdr,
    JarekM

  • 7. Data: 2003-03-16 18:47:32
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> niebacznie
    popelnil
    03.jasien.net:
> [...]
    > W tym wypadku najpierw należałoby dowieść, że wina leży po
    > stronie zwierzęcia a nie po stronie kierowcy.
    Sugerujesz zatem że WINA czy to umyślna czy to nieumyślna może być
    stosowana wobec zwierzęcia!?
    > Potem zaś faktycznie zwrócić się do Koła, bo jego sprawa
    > a nie SP . No chyba że tym jeleniem był niedźwiedź.
    A dlaczego? Koło prowadzi gospodarkę łowiecką w obwodzie.
    Jaki wpływ na omawiane zdarzenie na drodze ma sposób jej prowadzenia?
    Wpływ taki jest w przypadku szkód w uprawach i zasiewach, co
    przewidziano regulując kwestie odszkodowań za te szkody. Powtarzam,
    zwierzyna łowna jest własnością koła łowieckiego po upolowaniu
    (skłusowaniu, padnięciu od chorób itp...)

    Skarb Państwa może się zwolnić od odpowiedzialności, fakt.
    Jeżeli zdarzenie spowodowane było tylko i wyłacznie przez
    poszkodowanego.

    Przypominam sobie anegdotyczną historię pewnego jegomościa któremu w
    parku jakiś ptaszek ze śpiewających (wrona o ile dobrze pamiętam)
    narobił kału do oka. A że ptasie guano amoniaku i innych żrących
    substancji ma pod dostatkiem sprawa skończyła się tragicznie poważnym
    uszkodzeniem wzroku. Jegomość pozwał Skarb Państwa o odszkodowanie
    jako że wrona też państwowa była. Sąd pozew po wielu instancjach
    pozew oddalił argumentując, że poszkodowany ponosi ryzyko negatywnego
    oddziaływania sił przyrody. Uzasadnieniem tym zrównano ptasie gówno
    do pioruna i huraganu. Źródła tej historii nie pamiętam ale z chęcią
    poznam

    --
    pozdro
    poreba

  • 8. Data: 2003-03-17 08:54:37
    Od: "l:e:h" <l...@...pl>

    huski <h...@p...onet.pl> skribis:

    >Ja kiedys o malo co nie wjechalem w dzika

    Moja siostre kiedys ugryzl łoś.

    :)

    --
    Pozdrawiam, Leh.