  • 1. Data: 2004-06-10 08:38:05
    Temat: Jak wyegzekwować zwrot kosztów od byłego pracownika?
    Od: "JB" <b...@c...pl>

    Prowadzimy z zoną małą firmę. Pół roku temu zatrudniliśmy nowego
    pracownika - zeby nabrał kwalifikacji musiał przejść dość kosztowne
    szkolenie. W umowie miał zaznaczone ze w wypadku odejscia z pracy prze
    upływem dwu lat bedzie musiał zwrócić koszt tego szkolenia - o ile
    zwolnienie nastapi w wyniku nie wywiazywania sie z obowiazków. Umowa była na
    okres próbny 3 miesieczny. Niestety okazało się że człowiek ten był
    kompletnym obibokiem, i po upływie okresu próbnego umowy nie przedłużyliśmy.
    Przed odejściem na jego prośbę zgodziłem sie na rozłożenia zwrotu kosztu
    szkolenia na miesieczne raty. Ale do tej pory nie zobaczyłem ani grosza.
    Wysłałem do niego wezwanie do zapłaty - ale wróciło z adnotacją ze wyjechał
    i nie podał nowego adresu. Ale w tym samym dniu spotkałem go na ulicy.
    Wygląda więc ze nie ma ochoty odbierać listów.
    W jaki sposób wyegzekwować zwrot kosztów?
    Myślałem o skierowaniu sprawy do sądu, ale nie bardzo wiem jak to zrobić. A
    poza tym czy ma to sens- jesli pisma z sądu potraktuje tak jak moje? Jaki
    może być koszt postępowania?
    Możecie coś poradzić ?

    J. Boro

  • 2. Data: 2004-06-10 09:43:42
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    > okres próbny 3 miesieczny. Niestety okazało się że człowiek ten był
    > kompletnym obibokiem, i po upływie okresu próbnego umowy nie

    mysle ze to byl blad, skoro umowa jest czasowa, to pracwonika do niczego
    niezobowiazuje
    napisales, ze byla to umowa na okres probny i odejscie na wlasna prosbe,
    ale czy to oznacza ze umowa niezostala przedluzona na prosbe pracownika?
    jesli tak, to stoisz na przegranej pozycji

    Jean

  • 3. Data: 2004-06-10 11:26:36
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "JB" <b...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szkolenie. W umowie miał zaznaczone ze w wypadku odejscia z pracy prze
    > upływem dwu lat bedzie musiał zwrócić koszt tego szkolenia

    Ale on nie odszedl z pracy, tylko umowa nie zostala przez was przedluzona.
    Czemu zatem mialby placic?

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 4. Data: 2004-06-10 11:38:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "JB" <b...@c...pl> napisał w wiadomości

    Z tego co piszesz, to rozwiązanie stosunku pracy nie nastąpiło z winy
    pracownika tylko na skutek upływu okresu, na jaki umów została zawarta. W
    tej sytuacji nie ziścił się przywołany przez Ciebie warunek pozwalający na
    dochodzenie przez Ciebie na nim kosztów szkolenia. twoja zgoda n
    rozłożenie na raty nie ma żadnego znaczenia. Potrzebna by była ewentualnie
    jego zgoda na pokrycie tych kosztów. jeśli takiej dobrowolnie nie złożył,
    to niestety nie widzę możliwości dochodzenia przez Was tych należności.

  • 5. Data: 2004-06-10 13:31:46
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    JB wrote:

    > Prowadzimy z zoną małą firmę.

    Przegracie.
    To nie pracownik odszedł, to wy go zwolniliście (nie przedłużając umowy).

  • 6. Data: 2004-06-10 13:54:13
    Od: "JB" <b...@c...pl>

    > Przegracie.
    > To nie pracownik odszedł, to wy go zwolniliście (nie przedłużając umowy).

    Hm, kiepsko to wygląda.
    W umowie było: "Jeżeli umowa zostanie zerwana ze strony pracownika lub
    wskutek niewywiązywania się ze zleconych obowiązków, zobowiązuje się on do
    zwrotu kosztów szkolenia."
    Ponieważ nie wywiązywał się z obowiązków umowa nie została przedłużona.
    Czyli jak rozumiem z waszych wypowiedzi, takie sformułowanie nie zabezpiecza
    naszych roszczeń?

    J. Boro

  • 7. Data: 2004-06-10 14:11:59
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

> [...]
    > Ponieważ nie wywiązywał się z obowiązków umowa nie została przedłużona.
    > Czyli jak rozumiem z waszych wypowiedzi, takie sformułowanie nie

    Oczywiscie, ze nie.
    Spróbuj mu udowodnic 'niewywiazywanie sie ze zleconych obowiazków'.
    Niewykonalne.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 8. Data: 2004-06-10 14:17:05
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    JB wrote:

> [...]
    > Czyli jak rozumiem z waszych wypowiedzi, takie sformułowanie nie zabezpiecza

    A jak mu udowodnisz, że się nie wywiązywał?
    On powie, że się wywiązywał, a wy z niewiadomych mu przyczyn nie
    przedłużyliście umowy.
    Przynajmniej było go zwolnić dyscyplinarnie.

    Takie sformułowanie zabezpiecza, ale gdyby to on się zwolnił, a nie wy
    jego. Popełniliście bład nie przedłużając mu umowy.

  • 9. Data: 2004-06-10 14:20:55
    Od: "JB" <b...@c...pl>

    > Spróbuj mu udowodnic 'niewywiazywanie sie ze zleconych obowiazków'.
    > Niewykonalne.

    A to akurat moge udowodnić. Jednym z obowiazków było przygotowanie
    codziennych "raportów" z działalności. I tam widać czarno na białym że
    wykonywał 10% tego co miał zrobić.

    J.Boro

  • 10. Data: 2004-06-10 15:58:18
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    > A to akurat moge udowodnić.

    No to do sądu i juz po 3 latach mozna sie starac o klauzule wykonalnosci.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt