  • 1. Data: 2002-04-20 07:16:54
    Temat: jakie wzory można zastrzec
    Od: "vorp" <v...@d...pl>

    Witam,
    Mam pytanie odnośnie zastrzegania wzorów/wzornictwa (zwał jak zwał). Wiadomo
    mi, że ogólnie można to zrobić, ale czy można zastrzec coś, co jest,
    powiedzmy, bardzo codzienne a namalowane tylko na konkretnym przedmiocie i
    cyz ten właśnie codzienny symbol na tym konkretnym przedmiocie można
    zastrzec? Konkretny przykład z życia:
    Jest kubek i jest symbol "@" . Czy można zastrzec sobie produkcję kubków, na
    których nie ma nic innego oprócz nadrukowanego symbolu "@" ? Czy ja w takim
    razie moge zastrzec malowanie drzwi samochodu na zielono podczas gdy reszta
    pojazdu jest fabrycznie różowa? Wydaje mi się to troszkę nie tak.
    Jak to wygląda prawnie?

    I jeszcze jedno: Jeśli w takim razie można zastrzec taki wzór kubka to czy
    wykonanie ręcznie malowanego (tam był nadruk) kubka z tym samym elementem
    wzbogaconym o kilka innych mniejszych będzie naruszało prawo?

    pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2002-04-20 07:41:31
    Temat: Re: jakie wzory można zastrzec
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Sat, 20 Apr 2002, vorp wrote:

    > razie moge zastrzec malowanie drzwi samochodu na zielono podczas gdy reszta
    > pojazdu jest fabrycznie różowa? Wydaje mi się to troszkę nie tak.
    > Jak to wygląda prawnie?

    Wzór przemysłowy jest oryginalny jeśli różni się w sposób wyraźny od
    innych wzorów i jego cechy nie są wyłącznie kombinacją cech innych wzorów
    - art. 104 prawa przemysłowego.

    > I jeszcze jedno: Jeśli w takim razie można zastrzec taki wzór kubka to czy
    > wykonanie ręcznie malowanego (tam był nadruk) kubka z tym samym elementem
    > wzbogaconym o kilka innych mniejszych będzie naruszało prawo?

    Możesz zgłosić do rejestracji odmiany wzoru przemysłowego (max. 10) i
    wtedy wzór wzbogacony o inne elementy może również podlegać ochronie.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-20 07:46:25
    Od: "vorp" <v...@d...pl>

    > Wzór przemysłowy jest oryginalny jeśli różni się w sposób wyraźny od
    > innych wzorów i jego cechy nie są wyłącznie kombinacją cech innych wzorów
    > - art. 104 prawa przemysłowego.

    Czyli napisanie pod takim kubeczkiem "wzór zastrzeżony" jest bezpodstawny ?

  • 4. Data: 2002-04-21 11:42:30
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Sat, 20 Apr 2002, vorp wrote:

    > Czyli napisanie pod takim kubeczkiem "wzór zastrzeżony" jest bezpodstawny ?

    Sam napis nie świadczy o prawie do wzoru użytkowego.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-04-21 12:02:53
    Od: "vorp" <v...@d...pl>

    bezpodstawny ?

    > Sam napis nie świadczy o prawie do wzoru użytkowego.

    tak tak, wiem, ale miałem na myśli, że nie zastrzegli tego znaku, bo się nie
    da :)

    dzięki

  • 6. Data: 2002-04-22 19:05:23
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    reszta
    > pojazdu jest fabrycznie różowa? Wydaje mi się to troszkę nie tak.

    słyszałem, że w Australii pewien prawnik zastrzegł .... koło :)

    Stryket

  • 7. Data: 2002-04-22 21:15:17
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Mon, 22 Apr 2002, Stryket wrote:

    > słyszałem, że w Australii pewien prawnik zastrzegł .... koło :)

    Koło jako okrąg czyli figura geometryczna? Ależ taki wzór pozbawiony jest
    oryginalności i w polskim prawie nie może być przedmiotem rejestracji.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 8. Data: 2002-04-23 23:31:12
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.pl>

    > Koło jako okrąg czyli figura geometryczna? Ależ taki wzór pozbawiony jest
    > oryginalności i w polskim prawie nie może być przedmiotem rejestracji.
    prawdę powiedziawszy to nie pamiętam jak co to miało być. Ale żeby było
    ciekawiej, to na onecie jest informacja o patencie na żelazko z radiem,
    niestety nie mogę tego otworzyć http://info.onet.pl/483528,16,item.html

    Stryket