  • 1. Data: 2002-04-19 16:44:58
    Temat: CYFRA+ kary umowne itd...
    Od: "Remigiusz Węska" <r...@a...umcs.lublin.pl>

    Niestety jakiś czas temu stałem się abonentem CYFRA+ (jak się okazuje na
    moje nieszczęście).
    Teraz sciągają ze mnie kary umowne, straszą sądami itd... a wszystko to
    wynikanęło z nastepującej sytuacji:
    1. W czerwcu 2001 w ramach promocji zmieniłem CANAL+ na CYFRA+, podpisałem
    umowę oraz zwróciłem sprzęt analogowy
    2. Do września płaciłem abonament, jak się później okazało abonament ten
    cały czas trafiał na konto CANAL+ i nie był "odnotowywany" przez PKT Sp. z
    o.o.
    3. W związku z tym powstały niemiłe sytuacje że nie płace abonamentu itd...
    (cały czas dysponuję dowodami wpłaty z roku 2001), po wyjasnieniach okazało
    się że PKT zarzuca mi niezwrócenie sprzętu analogowego (zwrot mam wpisany w
    umowie CYFRA+).
    4. Sprzętu cyfrowego jeszcze nie zwróciłem gdyż sygnał wyłączono ale PKT nie
    przesłała stosownego pisma (Art. 7 pkt. 1) że rozwiązuje umowę.

    Dzisiaj dostałem wezwanie do zapłaty z firmy XXX które zawiera abonament
    (który już raz zapłaciłem) oraz karę umowną (określoną w regulaminie którego
    nie otrzymałe i nie podpisywałem)
    (na kwotę ok 700PLN)

    Po telefonie do PKT i wyjaśnieniu całej sprawy dowiedziałem się że istnieje
    inny regulamin od 01 maja 2001r, ja podpisywałem umowę 01 czerwca 2001 i ta
    umowa (na odwrocie) zawiera "stary" regulamin (Inne kwoty kar umownych,
    niektórych punktów wogóle nie ma).
    Głownie chodzi mi o punkt który informuje o obowiązku odesłania listem
    poleconym "Protokołu odbioru sprzętu" (czy jakoś tak) w przypadku gdy
    takowego listu nie wyślę to obciażą mnie kara umowną ??? (jeśli nawet sprzęt
    oddam)

    Jak to jest z tymi regulaminami i karami umownymi, ja mam wyraźnie podpisaną
    umowę z regulaminem z przed 1 maja 2001 pomimo iż umowę podpisywałem później
    (zmiana regulaminu mogła mieć miejsce ale odbyła się przed podpisaniem przez
    ze mnie umowy tak więc prawdopodobnie jej nie otrzymałem).

    Co z tym zrobić ? Zapłacić karę (chociaż nie poczuwam się do żadnej winy,
    gdyż abonament płaciłem, sprzęt analogowy zwróciłem (a cyfrowy odniosę zaraz
    w poniedziałek), mój błąd polega na tym że podpisałem stary regulamin i nie
    wnikałem czy istnieje jakiś inny ?) Można złozyć skargę do jakieś innej
    instytucji ? bo z PKT to już nie mam co wyjaśniać, najpierw każą zapłacic
    karę a potem może łaskawie mi zwrócą to co nadpłaciłem.

    Pozdrawiam,
    Remek