  • Data: 2002-04-20 07:16:54
    Temat: jakie wzory można zastrzec
    Od: "vorp" <v...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Mam pytanie odnośnie zastrzegania wzorów/wzornictwa (zwał jak zwał). Wiadomo
    mi, że ogólnie można to zrobić, ale czy można zastrzec coś, co jest,
    powiedzmy, bardzo codzienne a namalowane tylko na konkretnym przedmiocie i
    cyz ten właśnie codzienny symbol na tym konkretnym przedmiocie można
    zastrzec? Konkretny przykład z życia:
    Jest kubek i jest symbol "@" . Czy można zastrzec sobie produkcję kubków, na
    których nie ma nic innego oprócz nadrukowanego symbolu "@" ? Czy ja w takim
    razie moge zastrzec malowanie drzwi samochodu na zielono podczas gdy reszta
    pojazdu jest fabrycznie różowa? Wydaje mi się to troszkę nie tak.
    Jak to wygląda prawnie?

    I jeszcze jedno: Jeśli w takim razie można zastrzec taki wzór kubka to czy
    wykonanie ręcznie malowanego (tam był nadruk) kubka z tym samym elementem
    wzbogaconym o kilka innych mniejszych będzie naruszało prawo?

    pozdrawiam,
    Tomek