  • 1. Data: 2004-10-23 12:04:54
    Temat: jakie kary za popełnione czyny?
    Od: "AP" <a...@p...onet.pl>

    Potrzebuje krótkich informacji nt. jakie kary w Polsce grożą za różne
    popełniane czyny. Wystarczy mi tylko parę przykładów, najlepiej często
    popełnianych czynów.
    Np.
    za zabójstwo - od ... do...
    za kradzież...
    za napad...

    A jak odpowiedzielibyście na pytanie, kto ustala, co jest a co nie jest
    prawem?

    BTW, pytania te zadaje bardzo młody człowiek, więc proszę jak do dziecka :)
    Pozdrawiam,
    AP

  • 2. Data: 2004-10-23 12:58:46
    Temat: Re: jakie kary za popełnione czyny?
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    AP wrote:

> [...]
    > prawem?
    >
    > BTW, pytania te zadaje bardzo młody człowiek, więc proszę jak do dziecka :)

    1. http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html
    2. w wyszukiwarke wpisz 'kodeks karny'
    3. w wynikach znajdź kodeks karny z 1997 roku
    4. w tekście jednolitym znajdź odpowiednie przepisy -
    zainteresowny jesteś artykułami 148, 278, 280, ale inne tez moga byc ciekawe

    KG

    KG

  • 3. Data: 2004-10-23 13:34:20
    Od: stern <s...@n...lubi.spamu>

    AP wrote:

    > A jak odpowiedzielibyście na pytanie, kto ustala, co jest a co nie jest
    > prawem?

    Naród, rękami swoich przedstawicieli zasiadającymi w Sejmie, naciskającymi
    odpowiednie guziki.

    Następnie nastepuje korekta dokonywana przez Sąd Najwyższy i Trybunał
    Konstytucyjny.

    Jak dla jeszcze mniejszego dziecka to obrazowo:
    Tata mówi co wolno, co nie, a mama dokonuje wiążącej wykładni bez prawa do
    podważania jej zdania. :)

    pozdr.

    m.

    --
    http://bdp.e-wro.com
    GG: 4494911

  • 4. Data: 2004-10-23 14:55:45
    Od: "AP" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "stern" <s...@n...lubi.spamu> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Jak dla jeszcze mniejszego dziecka to obrazowo:
    > Tata mówi co wolno, co nie, a mama dokonuje wiążącej wykładni bez prawa do

    Dziękuję bardzo! :) Młody czlowiek zrozumiał :)
    Pozdrawiam,
    AP