  • 1. Data: 2004-10-23 09:34:39
    Temat: tajne dane męża
    Od: "gonia" <g...@W...gazeta.pl>

    Przed ślubem mąż kupił działkę, projekt domu i uzyskał pozwolenie na budowę
    na swoje nazwisko; budowę domu prowadziliśmy już razem po ślubie. W tej
    chwili jesteśmy w trakcie rozwodu i chciałam uporządkować nasze sprawy.
    Ponieważ potrzebowałam numer pozwolenia i datę jego wydania wystąpiłam z
    pismem do urzędu gminy, który je wydał. Tu odmawiając przytoczono mi ustawę
    o dostępie do informacji publicznej i o ochronie danych osobowych. Wiem
    więcej o moim mężu niż pani z gminy i jej ustawy, a działalność gminy i
    wydawane przez nią pozwolenia na budowę chyba powinny być archiwizowane i
    ogólnie dostępne. Kto ma rację??

  • 2. Data: 2004-10-23 10:51:45
    Temat: Re: tajne dane męża
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gonia" <g...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Pani z gminy. Ona ma ustawę. Ty możesz zapytać męża. Ewentualnie zwrócić się
    do sadu, by on zażądał tych danych z Urzędu.

  • 3. Data: 2004-10-23 12:08:31
    Od: "xmarcel" <x...@b...pl>

> [...]
    > więcej o moim mężu niż pani z gminy i jej ustawy, a działalność gminy
    > wydawane przez nią pozwolenia na budowę chyba powinny być

    pani z gminy....

  • 4. Data: 2004-10-23 13:07:51
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "gonia"

> [...]
    > więcej o moim mężu niż pani z gminy i jej ustawy, a działalność gminy i
    > wydawane przez nią pozwolenia na budowę chyba powinny być archiwizowane i

    Powinny być ogólnie dostępne, o tym stanowi właśnie ustawa o dostępie do
    inf. publicznej, żadne dane osobowe nie są tu chronione. A jaki przepis pani
    z gminy podawała. A wydała decyzję administracyjną - zgodnie z art. 16 tej
    ustawy, czy odmówiła na gębę ?
    Proponuję złożyć pisemny wniosek o udostępnienie tej informacji, a potem
    skarżyć decyzję lub bezczynność organu.

    Pzdr.

    Marek

  • 5. Data: 2004-10-23 13:15:24
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

> [...]
    > więcej o moim mężu niż pani z gminy i jej ustawy, a działalność gminy i
    > wydawane przez nią pozwolenia na budowę chyba powinny być archiwizowane i

    Ty masz racje, ale praktyka zaslaniania sie ta ustawa bez jej znajomosci
    jest powszechna. To jest dypokrytka a nie ustawa.
    Zapytaj pani w oparciu o który paragraf ustawy odmawia ci tej informacji.

    Zapoznaj sie z tym tekstem http://tinyurl.com/3v9y6

    Maly z niego cytat:

    "Ustawa pozwala natomiast udostępniać dane odbiorcom, którzy "w sposób
    wiarygodny uzasadnią potrzebę posiadania tych danych (a ich udostępnienie
    nie naruszy praw i wolności osoby, której dotyczą)". Dodatkowo - gdy "cel
    przetwarzania jest prawnie usprawiedliwiony (...), a za taki uważa się w
    szczególności dochodzenie roszczeń z tytułu działalności gospodarczej" albo
    gdy wynika z innych przepisów prawa"

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 6. Data: 2004-10-25 10:59:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Oct 2004, Robert Tomasik wrote:

    >+ Użytkownik "gonia" <g...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >+ news:cld8jf$7$1@inews.gazeta.pl...
    >+
    >+ Pani z gminy.

    Hm... a konkretnie to na podstawie ustawy o ochronie danych osobowych
    chroni informację udostępnianą przez ustawę o udostępnianiu
    informacji publicznych czy na podstawie ustawy "o udostępnianiu"
    powiada że NIE CHCE znać danych męża ?
    :)
    Sugeruję że z chęcią zapoznałbym się ze "ścieżką podstaw
    prawnych do odmowy" (nie "ustawa" a "z art. XX wynika") :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-10-25 16:05:12
    Od: "gonia" <g...@N...gazeta.pl>

    Oto fragment pisma z urzędu gminy: "Indywidualne sprawy obywateli, którzy nie
    są osobami publicznymi nie podlegają ustawie o dostępie do informacji
    publicznej. Zgodnie bowiem z art.1 tej ustawy informacją publiczną jest każda
    informacja o sprawach publicznych. Indywidualna sprawa pana X nie jest sprawą
    publiczną w rozumieniu ustawy i nie podlega ujawnieniu w trybie tych
    przepisów. Z posiadanych przez gminę dokumentów wynika, że pozwolenie na
    budowę oraz dziennik budowy zostały wydane wyłącznie na pana X i tylko jemu
    mogą być udostępnione. Gmina nie ma obowiązku udzielania takich informacji."
    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i przesyłam fragment pisma z gminy dla mnie
    nieco zagmatwany i niejasny. Pozdrawiam serdecznie.

  • 8. Data: 2004-10-25 18:02:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ustawa o dostępie do informacji publicznej dotyczy tych informacji, a nie
    wszelkich możliwych. Dane dotyczące pozwolenia na budowę do tych danych się
    nie zaliczają, o ile się nie mylę.