  • 1. Data: 2005-06-04 12:14:18
    Temat: jakie dokumenty dostarcza notariusz przy podpisywaniu umowy
    Od: "telcia" <n...@o...pl>

    Czy na spotkaniu z notariuszem podczas podpisywania umowy dostanę również
    wpis do księgi wieczystej? czy muszę zlecić to notariuszowi w następnej
    kolejności...już się pogubiłam....
    Jakie dokumenty powinnam otrzymać na spotkaniu. Pani sekretarka szacując
    moje wydatki na ten cel wymieniła kwoty ogólne za: taksę, VAT, sąd, wypisy,
    ale nic z tego nie rozumiem.

    Jakie dokumenty powinnam otrzymać podczas tej wizyty, i czy to będzie proces
    końcowy, po którym mieszkanie wraz z udz. w gruncie będzie należało do mnie
    (bede mogła np. je sprzedac)

    Proszę o klarowne porady, z góry dziękuję

  • 2. Data: 2005-06-04 12:26:34
    Od: "aseta" <a...@o...pl>

    > Czy na spotkaniu z notariuszem podczas podpisywania umowy dostanę również
    > wpis do księgi wieczystej?

    NIE. Notariusz pobierze opłatę za wpis, nie trzeba mu tego zlecać, sam ma
    taki obowiązek. Następnie to notariusz wystosuje odpowiedni wniosek do sądu
    i sąd za jakiś czas przyśle zawiadomienie o wpisie do księgi wieczystej

    > Jakie dokumenty powinnam otrzymać na spotkaniu. Pani sekretarka szacując
    > moje wydatki na ten cel wymieniła kwoty ogólne za: taksę, VAT, sąd,
    > wypisy,
    > ale nic z tego nie rozumiem.

    Otrzymasz tylko wypis aktu notarialnego umowy kupna-sprzedazy

> [...]
    > proces
    > końcowy, po którym mieszkanie wraz z udz. w gruncie będzie należało do

    W poście niżej piszesz, ze kupujesz mieszkanie od developera. Mniemam zatem,
    ze mieszkanie nie ma wydzielonej księgi wieczystej. Jest budynek na działce
    i na ten budynek jest tzw. księga macierzysta. Przy kupnie poszczególnych
    mieszkań z tej księgi zostają wydzielone kolejne księgi na poszczególne
    mieszkania przy ich kupnie. Zadzwoń do notariusza i zapytaj, czy mieszkanie
    ma księgę wieczystą, czy będzie dopiero wydzielona po zakupie.

    Jakie są tego skutki? Jeżeli mieszkanie ma księgę wieczystą, możesz je
    teoretycznie sprzedać już następnego dnia po zakupie. Jezeli mieszkanie nie
    ma księgi wieczystej, nie możesz tego zrobić, dopóki nie zostanie utworzona
    przez sąd.

  • 3. Data: 2005-06-04 12:57:38
    Od: "telcia" <n...@o...pl>

    Bardzo dziękuję za megaklarowną odpowiedz ;-))))

    i jesczze jedno, czy warto sprawdzić księgę macierzystą przed spotkaniem z
    notariuszem, jeśli tak to gdzie.

    Dziękuję jesczze raz za pomoc

    tela

  • 4. Data: 2005-06-04 16:00:44
    Od: Radzisz <m...@i...w.pl>

    Użytkownik telcia napisał:

    > i jesczze jedno, czy warto sprawdzić księgę macierzystą przed spotkaniem z
    > notariuszem, jeśli tak to gdzie.
    nawet jeżeli deweloper wziął kredyt na inwestycję to księgi lokalowe
    powinny być wydzielane "bezobciążeniowo", czyli nie przejmujesz się
    ewentualnym kredytem dewelopera w jakimś banku.
    Gdzie: sąd rejonowy w warszawie, al solidarności 58, od 8.30 do 12.30.
    Musisz znać numer księgi.

    Radzisz

  • 5. Data: 2005-06-04 18:28:19
    Od: "telcia" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Radzisz" <m...@i...w.pl> napisał w wiadomości

    > Gdzie: sąd rejonowy w warszawie, al solidarności 58, od 8.30 do 12.30.

    A jeśli mieszkanie kupuję w Ząbkach?nic się nie zmienia?