  • 1. Data: 2005-06-04 12:30:22
    Temat: Pismo do ZUS (bylo ZUS a danina publiczna)
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

    prosze o przeczytanie ponizszego pisma do ZUS, w szczegolnosci chodzxi mi o
    to, czy art 10 ustawy o swobodzie dzialalnosci na pewno sie w tej sprwie
    stosuje.

    Zgodnie z art. 10 ust.1 Ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie
    działalności gospodarczej:

    "Przedsiębiorca może złożyć do właściwego organu wniosek o wydanie pisemnej
    interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów, z których
    wynika obowiązek świadczenia przez przedsiębiorcę daniny publicznej, w jego
    indywidualnej sprawie."

    Zwracam się z uprzejmą prośbą o wydanie w poniższej sprawie pisemnej
    interpretacji:

    Zgodnie z Ustawą z dn. 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń
    społecznych, art. 43 ust. 4 tejże ustawy:

    "Zgłoszenie płatnika składek - osoby fizycznej zawiera w szczególności
    następujące

    dane: [.] adres siedziby, adres zamieszkania, jeżeli jest inny

    niż adres siedziby, adres do korespondencji, adres prowadzenia
    działalności."

    Ustawa nie precyzuje, co dla osoby fizycznej prowadzącej działalność
    gospodarczą jest siedzibą, nie precyzuje tego również Kodeks Cywilny, będący
    podstawą funkcjonowania tego rodzaju działalności gospodarczej.

    Formularz ZUS ZFA jest więc w moim rozumieniu błędny, gdyż blok VII
    zatytułowany jest adres siedziby płatnika składek, a płatnik - osoba
    fizyczna prowadząca działalność gospodarczą nie posiada siedziby (pojęcie
    siedziby nie jest zdefiniowane w żadnym obowiązującym osobę fizyczną
    prowadzącą działalność gospodarczą akcie prawnym).

    Wnoszę o poprawienie wyżej wymienionego formularza, do tego czasu
    umożliwienie mi zarejestrowania się jako płatnik składek bez wypełniania
    wadliwego w moim rozumieniu bloku formularza.

    Wypełnione formularze ZUS ZUA (1 szt.) oraz ZUS ZFA (1 szt.), zgodne w moim
    rozumieniu ze stanem prawnym i faktycznym, stanowią załączniki do
    niniejszego pisma.

    Z poważaniem.

  • 2. Data: 2005-06-04 20:27:01
    Temat: Re: Pismo do ZUS (bylo ZUS a danina publiczna)
    Od: maHo <m...@p...net>

    Daniel wrote:
> [...]
    > indywidualnej sprawie."
    >

    > Zwracam się z uprzejmą prośbą o wydanie w poniższej sprawie pisemnej
    [ciach]

    I dalej leci pismo w którym nie precyzujesz co mają zinterpretować, za
    to IMHO zupełnie nie na temat wnosisz o to czy tamto.

    pozdrav

    maHo

  • 3. Data: 2005-06-05 08:00:28
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

    Użytkownik "maHo" <m...@p...net> napisał w wiadomości

> [...]

    I dalej leci pismo w którym nie precyzujesz co mają zinterpretować, za
    to IMHO zupełnie nie na temat wnosisz o to czy tamto.

    w wymienionym formularzu jest pozycja siedziba firmy, osoba fizyczna nie ma
    siedziby, wnosze o wyjasnienie, co mam tam wpisac. Myslalem ze pismo jest
    czytelne, ale ok, przejrze je jeszcze raz.

    pozd
    daniel.