  • 1. Data: 2003-03-31 12:17:30
    Temat: jaki rodzaj firmy?
    Od: "Adaś" <a...@q...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów!

    W najbliżsyzm czasie chciałbym rozpocząć działalność gospodarczą, a
    konkretnie usługi internetowe. Początkowo będę jedynym pracowanikiem mojej
    firmy, jednak prawdopodobnie zatrudnię paru ludzi po jakimś czasie. Czy ktoś
    mógłby mi poradzić w jaką formę ująć moją działalność? Założyć spółkę? Bo
    nie jestem pewien, czy jednoosobowa działalność gospodarcza umożliwia
    zatrudnianie pracwoników. W sumie jestem kompletnym laikiem.

    Pozdrowienia,
    Adam

  • 2. Data: 2003-03-31 12:56:11
    Temat: Re: jaki rodzaj firmy?
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Adaś" <a...@q...pl> wrote in message
    > Założyć spółkę? Bo
    > nie jestem pewien, czy jednoosobowa działalność gospodarcza umożliwia
    > zatrudnianie pracwoników.

    Przedsiebiorca bedacy osoba fizyczna oczywiscie moze zatrudniac pracowników.
    Moze wlasciwie robic wszystko, co inni przedsiebiorcy ( spólki pr.
    handlowego, przedsiebiorstwa panstwowe i in.), poza ustanawianiem prokury,
    choc to moze sie zmienic. Pozytywnym apsektem przy malej dzialalnosci
    opierajacej sie na wlasnej pracy przedsiebiorcy jest odformalizowanie
    przeplywów pienieznych zwiazane z "jednoscia" majatkowa - nie musisz sie
    np. zatrudnic, bo firma to ty. Trzeba tylko placic skladke na ZUS w
    minimalnej wymaganej wysokosci.

    Depi.