  • 1. Data: 2003-09-02 10:43:52
    Temat: jaka umowa?
    Od: "Luki" <m...@p...com>

    Witam,

    Pozwole sobie ponownie poruszyc interesujacy mnie problem.

    Otoz chodzi o zawarcie umowy pomiedzy dwiema osobami prywatnymi.
    Krotko mowiac:
    robie serwis www nie dla firmy a dla prywatnej osoby, a sam nie prowadze DG

    Normalnie zawieralem z firmami umowe o dzielo ale teraz to sam juz sie gubie
    (po przestudiowaniu archiwum grupy) czy taka umowe mozna zawrzec miedzy
    osobami prywatnymi.

    Dodam jeszcze, ze calkiem super by bylo, gdyby od takiej umowy nie trzeba
    bylo odprowadzac podatku :) ale tak rozowo to chyba nie ma....

    I dla skomplikowania calej sprawy dodam, ze ta "druga osoba" jest obywatel
    niemiecki polskiego pochodzenia (nie wiem jeszcze czy wymeldowal sie z
    rodzimego miejsca zamieszkania w PL i czy to wogole ma znaczenie).
    Wiec w razie czego umowa pewnie bedzie sporzadzona w dwoch jezykach.

    Ehh, gubie sie w tym juz....
    Bede wdzieczny za jakies wskazowki.

    Pozdrawiam,
    Luki

  • 2. Data: 2003-09-02 11:08:49
    Temat: Re: jaka umowa?
    Od: "MS" <michal[!nospam!]@sympatia.pl>

    "Luki" <m...@p...com> wrote in message
> [...]
    gubie
    > (po przestudiowaniu archiwum grupy) czy taka umowe mozna zawrzec miedzy

    Jaknajbardziej nie ma przeciwskazan do zawarcia takiej umowy miedzy osobami
    prywatnymi.

    > Dodam jeszcze, ze calkiem super by bylo, gdyby od takiej umowy nie trzeba
    > bylo odprowadzac podatku :) ale tak rozowo to chyba nie ma....

    Podatek jest od dochodow - a z tej umowy bedzie dochod i o ile calosc
    dochodow w danym roku
    przekroczy kwote wolna od podatku - podatek trzeba zaplacic, co powinno sie
    znalezc w
    rocznym zeznaniu PIT wykonawcy dziela.

> [...]
    > rodzimego miejsca zamieszkania w PL i czy to wogole ma znaczenie).
    > Wiec w razie czego umowa pewnie bedzie sporzadzona w dwoch jezykach.

    To nie ma zadnego znaczenia generalnie, choc moze miec dla podatku,
    o ile mialby byc on placony w Niemczech, bo chyba mozna tak zrobic,
    lecz osobiscie nie wiem jak to jest !

    Pozdro

    sap