    From: "Jacek" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: jak zwolnić pracownice w ciąży?
    Date: Thu, 20 Jan 2011 22:31:30 +0100

    Żona prowadzi nieduży sklep z materiałami plastycznymi.
    Do pomocy zatrudnia koleżanke ze studiów, miała cieżka sytuacje z poprzednim
    pracodawcą, sprawy w sądzie pracy. Żona dała jej prace na umowe-zlecenie i
    tak to trwało.
    Układało sie czasem lepiej, czasem gorzej, ale jakoś to szło.
    Po kilku miesiącach pracownica powiedziała ze jest w ciązy. Z miękkiego
    serca żona dała jej umowe o prace na czas 1,5 roku. Od tego momentu
    pracownica żaczeła sie rządzić po swojemu.
    Najczęściej to samowolne opuszczenia pracy, i dosyłanie zwolnień lekarskich
    po upomnieniach, po 3-4 dniach itp. kwiatki. Zdarzały jej sie dwulicowe
    zagrania przed klientami, ale najczesciej potem przepraszała.
    Żona była chwilowo pod murem, bo na kolejnego pracownika nie było kasy a
    pracowac ktoś musi.
    Mniej wiecej w 7 miesiącu ciązy pewniego dnia bedąc w pracy powiadomiła
    żone, ze od 4 dni jest już na zwolnieniu w zwiazku z zaawansowaną ciążą.
    Wcześniej "nie miała czasu" pogadać. Na miejscu żony bym ją %@^@%^!#$&% za
    drzwi, ale kobieta w ciaży...
    Od czasu jej zwolnienia lekarskiego zaczeła podkopywać reputacje żony i
    firmy wśród klientów. Jest to nieduże ale znające sie wzajemnie środowisko
    plastyczek a więc efekt był natychmiastowy i odczuwalny.
    Żona przekonała sie już do niej, nie ma zamiaru kontynuować współpracy.
    Zamierza czekać, az wróci po macierzyńskiem na 5-6 miesięcy do pracy i umowa
    sama wygaśnie.
    Ja najchętniej bym ją zwolnił, bo dosyć mam cwaniakowania za plecami. Tylko
    na jakiej podstawie sie jej pozbyć?
    Wiem że jestem świnią, ale jak sie podaje komuś dłoń w potrzebie a traci
    ręke z złośliwości, to sumienie boli mniej niż pupa.

    Jacek