  • 11. Data: 2010-03-24 09:55:10
    Temat: Re: jak zrzec się spadku
    Od: dziadek0351 <d...@g...pl>

    Wielkie dzięki. O to mi chodziło, już jestem po rozmowie z notariuszem.
    Pozostaje mi tylko zaprowadzić "tatusia" do notariusza... musi tam być
    obecny, ale musi też być w miarę trzeźwy... A z tym będę miał problem...
    _________________________________
    W dniu 2010-03-24 08:18, spp pisze:

    > To jest rozwiązanie dla Ciebie:
    >
    > http://e-prawnik.pl/domowy/prawo-spadkowe/pozostale-
    5/artykuly/gdy-nie-chcesz-po-kims-dziedziczyc-mozesz
    -zrzec-sie-dziedziczenia.html

  • 12. Data: 2010-03-24 10:58:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cyb c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl ...

    > nie pamietam szczegolow, ale cos mi sie kojarzy ze mozna skierowac do
    > sadu pismo o fakcie nieprzyjmoiwania spadku i to tez jest wazne - nie
    > pamietam tylko czy da sie zrobic za zycia spadkodawcy, czy tez po jego
    > smierci, ale przed sprawa o spadek (ja cyztalem to w kontekscie tego
    > drugiego przypadku, ale byc moze obowiazuje rowniez w pierwszym).
    >
    > oczywiscie posiadanie dzieci komplikuje sprawe, bo wtedy traktuje sie,
    > ze watkotworca "nie zyje" i spadek idzie na jego zstepnych.
    > a jesli oni nieletni to zabawe ma ich opiekun prawny, czyli wlasnie
    > watkotworca.

    masz odpowiedz post wyzej po czym wprowadzasz zamieszanie.
    Zrzeczenie sie (przed smiercia) wlasnie nie powoduje komplikacji dla
    dzieci.
    komplikacje powoduje odrzucenie spadku po smierci.

  • 13. Data: 2010-03-24 12:15:17
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    dziadek0351 pisze:
> [...]
    > czynszu itp. Obawiam się, że po jego śmierci zostanę "uszczęśliwiony"
    > tym spadkiem. Możecie podpowiedzieć co mam zrobić?

    Nie lepiej jednak poczekać z tym do śmierci i wtedy przyjąć z
    dobrodziejstwem inwentarza, lub jeżeli nie będzie przeciwwskazań odrzucić?
    A nuż ojciec wygra w totka..:)

  • 14. Data: 2010-03-24 15:20:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomaszek wrote:

> [...]
    > taki to a taki i już.
    >
    > Mój ojciec miał 15 tysięcy złotych w kredytach, zdebetowane, zablokowane
    > konto w banku, niezapłacone rachunki na kwotę ponad 5 tysięcy złotych.
    > Poszedłem do banku oddać kartę do bankomatu, pani radośnie oświadczyła,
    > że skoro jestem synem to muszę spłacić debet. A ja pani pokazałem akt
    > notarialny, pani posmutniała, zrobiła sobie ksero i od tej pory żadnych
    > wieści z banku nie ma;) RWE Stoen też nie był zadowolony, jak zobaczył,
    > że nikt im nie ureguluje rachunku na 1200zł;)
    >
    > Taki ruch możesz wykonać jednak dopiero po śmierci ojca.

    mieszasz

  • 15. Data: 2010-03-24 15:24:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    dziadek0351 wrote:
> [...]
    > czynszu itp. Obawiam się, że po jego śmierci zostanę "uszczęśliwiony"
    > tym spadkiem. Możecie podpowiedzieć co mam zrobić?

    są dwie rózne rzeczy
    zrzeczenie sie spadku i odrzucenie spadku.

    zrzeczenie spadku to umowas pomiedzy tobą i potencjalnym spadkodawca
    podpisana jeszcze za zycia spadkodawcy.
    jak zauwazylem link juz byl.
    I to jest dobre rozwiazanie dla ciebie, o ile uda ci sie druga strone
    zmusic do podisania swiadomie tego dokumentu.

    odrzucenie spadku odbywa sie po smierci spadkodawcy w ciagu 6 miesiecy
    od daty smierci(lub dowiedzenia sie o powolaniu do spadku).
    Notarialnie lub przed sadem.

    przy odruzceniu spadku dzieci rowniez nie dziedzicza chyab ze w umowie
    bedzie zapisane inaczej.

    przy odrzuceniu spadku dziedzicza twoi ewentualni spadkowwcy (tak jakbys
    to ty zszedl).
    wiec problemu pozbywasz sie tylko czesciowo. A jak masz dzieci
    małoletnie to na odrzucenei spadku przez nich zgode musi wyrazic sad
    rodzinny.

  • 16. Data: 2010-03-24 15:26:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > przy odruzceniu spadku dzieci rowniez nie dziedzicza chyab ze w umowie
    > bedzie zapisane inaczej.
    >
    > przy odrzuceniu spadku dziedzicza twoi ewentualni spadkowwcy (tak jakbys

    A teraz chyba Ty zamieszałeś.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2010-03-24 15:36:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > przy odruzceniu spadku dzieci rowniez nie dziedzicza chyab ze w umowie
    > bedzie zapisane inaczej.
    >
    > przy odrzuceniu spadku dziedzicza twoi ewentualni spadkowwcy (tak
    > jakbys to ty zszedl).

    Najpierw dlugo tlumaczysz roznice a potem wszystko mylisz. Pisz na
    trzezwo lepiej...

    MJ

  • 18. Data: 2010-03-24 16:33:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > A teraz chyba Ty zamieszałeś.

    abociemnojest

    przy zrzeczeniu spadku dzieci rowniez nie dziedzicza, chyba, ze w umowie
    zapisano inaczje

    przy odrzuceniu spadku, dziedzicza twoi ewentualni spadkobiercy...

  • 19. Data: 2010-03-24 16:59:04
    Od: "macso" <m...@p...oniet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Bajorek" <

    > Trzeba jednocześnie pamietać że sam zrzekając się spadku możesz zrobić
    > sobie "kuku" jeśli posiadasz dzieci. W tym wypadku spadek przejdzie na
    > nie - a Ty bedziesz się z tym motał dalej. Jednyna pociecha że dzieci
    > dziedziczą "z dobrodziejstwem inwentarza" czyli nie spłacaja długów jeśli
    > majątek je przekracza ale zabawy z tym moze być dużo.
    > Jeśli posiadasz dzieci to przyjmij spadek "z dobrodziejstwem inwentarza" i
    > w ten sposób przerwiesz linie dziedziczenia

    jak przerwie skoro odziedziczy dług, który precież dziedziczą jego dzieci
    ponim :))
    macso

  • 20. Data: 2010-03-24 17:43:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    macso wrote:

    > Użytkownik "Krzysztof Bajorek" <

    > jak przerwie skoro odziedziczy dług, który precież dziedziczą jego
    > dzieci ponim :))
    > macso
    zapewne zdąży go spłacić zanim zejdzie. wierzyciele juz sie o to
    postaraja. no chyba, ze go za wcześnie wykończą.