  • 1. Data: 2002-12-12 11:18:35
    Temat: jak zmusić pracownika do urlopu
    Od: "qrczak" <q...@p...onet.pl>

    Czy pracodawca może zmusić pracownika do wykorzystania urlopu wypoczynkowego
    należnego za ten rok poprzez odmówienie przyznania mu rocznej nagrody?
    Wydał sobie pracodawca takie pisemko-zalecenie (chyba groźbę), że nie
    przyzna kierownikom działów nagrody, bo ich podwładni nie wykorzystali
    jeszcze całych swoich urlopów.

  • 2. Data: 2002-12-12 11:30:29
    Temat: Re: jak zmusić pracownika do urlopu
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    > Czy pracodawca może zmusić pracownika do wykorzystania urlopu
    wypoczynkowego
    > należnego za ten rok poprzez odmówienie przyznania mu rocznej
    nagrody?

    Czy może zmusić w ten sposób to nie wiem ale wydać polecenie
    wykorzystania urlopu może
    a tym bardziej może ukarać pracownika za jego niewykonanie (lub
    postępowanie niezgodnie z prawem pracy pracownika/kierownika). A co do
    nagrody - to pracodawca może wszystko (o ile nie zobowiązał się do
    niej w umowie o pracę lub w regulaminie pracy)!!!

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 3. Data: 2002-12-12 11:39:48
    Od: "Ewfka" <e...@w...pl>

    To zalecenie czy zarządzenie? A co pisze w regulaminie wynagradzania.
    Przecież taki dokument określa podstawy wypłaty nagrody rocznej i bynajmniej
    nie jest ona uzależniona od wykorzystanego urlopu. Pracodawca może bez zgody
    związków zawodowych (macie takie?) wydawać zarządzenia zmieniające regulamin
    ale tylko wtedy gdy jest on na korzyść pracownika, a to ewidentnie pod to
    nie podlega.
    Oj źle się dzieje w państwie polskim.
    Pozdrawiam Ewfka

  • 4. Data: 2002-12-12 12:18:42
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > Wydał sobie pracodawca takie pisemko-zalecenie (chyba groźbę), że nie
    > przyzna kierownikom działów nagrody, bo ich podwładni nie wykorzystali

    Jeżeli roczna nagroda to dobra wola pracodawcy i nie jest
    regulowana umową, to owszem może odmówić wypłaty.
    A zgodnie z prawem urlop należy wykorzystać i to zarówno
    pracownik jest zobowiązany do wykorzystania jak i pracodawca
    do udzielenia tegoż urlopu.
    Ponadto urlop nie musi być wcale przyznany wtedy gdy
    pracownik chce, zgodnie z prawem urlop jest udzielany za
    porozumieniem w terminie ustalonym wspólnie przez pracodawcę
    i pracownika, Wiem że dopuszcza się anulowanie wcześniej
    zaplanowanego urlopu i w przypadku gdy pracownik poniósł już
    jakieś koszty (tz. ma opłacone np. wakacyjne noclegi) to pracodawca jest
    w takim przypadku zobowiązany do zwrotu kosztów zgodnych z rachunkiem.
    Nie wiem jak sprawa wygląda z tz. sprzedażą urlopów, czyli
    ekwiwalentem wypłacanym w ramach niewykorzystanego urlopu,
    czy jest to całkowicie prawne czy muszą być spełnione warunki.
    Zresztą chyba gdyby jakaś inspekcja przyczepiła się o to że pracownicy
    mają zaległe urlopy, to właściciel płaci karę za to, tak że nie należy
    dziwić się pracodawcy.
    Nie chcę zgadywać, ponieważ nie jestem pewien, ale obiło mi się coś
    że pracodawca jest nawet zobowiązany do wypłacenia ekwiwalentu jeżeli urlop
    nie został
    wykorzystany. Ale tu musi się chyba wypowiedzieć ktoś kto dobrze
    zna prawo pracy.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 5. Data: 2002-12-12 16:30:08
    Temat: Odp: jak zmusić pracownika do urlopu
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Darek <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:at9uq1$7pf$...@n...tpi.pl...
> [...]
    urlop
    > nie został
    > wykorzystany. Ale tu musi się chyba wypowiedzieć ktoś kto dobrze

    urlop niewykorzystany przepada
    art.291 i 292 k.p

    Sandra

  • 6. Data: 2002-12-13 01:09:45
    Temat: Re: Odp: jak zmusić pracownika do urlopu
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 12 Dec 2002 17:30:08 +0100, "Sandra"
    <d...@w...pl> zakodował:

    >urlop niewykorzystany przepada
    >art.291 i 292 k.p

    Ale dopiero po 3 latach od kiedy stał się wymagalny (czyli praktycznie
    po 4 latach od nabycia do niego prawa).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775