  • 1. Data: 2004-09-10 07:21:12
    Temat: jak zaokrągla się wartości na fakturze
    Od: "Marcin W." <m...@i...pl>

    Witam

    Mam taką wątpliwość odnośnie zaokrągleń wartości na fakturze:
    jak zaokrąglić np. taką liczbę: 18,025 zł (występuje tutaj dokładnie
    "połówka" grosza - liczba podana z pełną precyzją) czy do 18,02 zł czy do
    18,03 zł. Zgodnie z matematyką powinno być w tym przypadku zaokrąglone w
    górę czyli do 18,03 zł (tak też robi Excel).

    Jednak obiło mi się o uszy, że w takich przypadkach należy zaokrąglić do
    parzystej liczby groszy - w myśl
    tej zasady 18,025 zł na 18,02 a 18,035 zł na 18,04 zł.
    Oczywiście nie ma wątpliwości, że wartość np. 18,0251 zł należy zaokrąglić
    do 18,03 zł.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2004-09-10 12:22:32
    Temat: Re: jak zaokrągla się wartości na fakturze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Sep 2004, Marcin W. wrote:

    >+ Witam
    >+
    >+ Mam taką wątpliwość odnośnie zaokrągleń wartości
    >+ na fakturze:
    ^^^^^^^^^^^

    NTG :)
    Sposób zaokrągleń na fakturze ustalony jest w tym samym miejcu co
    całość spraw z fakturą związanych, czyli rozp. MF z dnia 27 kwietnia
    2004 r "w sprawie [...] zasad wystawiania faktur [...]"
    ++++
    § 12.
    6. Kwoty podatku wykazuje się w złotych bez względu na to,
    w jakiej walucie określona jest kwota należności w fakturze.
    Kwoty wykazywane w fakturze zaokrągla się do pełnych groszy,
    przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki
    0,5 grosza i wyższe zaokrągla się do 1 grosza.
    ----

    Zauważ że zdanie drugie nie dotyczy TYLKO kwot podatku - a WSZYSTKICH
    kwot wykazywanych na fakturze !

    >+ 18,03 zł. Zgodnie z matematyką powinno być w tym przypadku zaokrąglone w
    >+ górę czyli do 18,03 zł (tak też robi Excel).

    ...widać minister też z Excela korzysta to postanowił tak samo ;) !
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd