  • 1. Data: 2004-09-10 07:06:02
    Temat: Pomocy - ZUS żąda odsetek
    Od: "Zielony" <d...@i...prv.pl>

    Na początku 2000 roku dokonano kontoli mojej dzialalnosci (ZUS)
    Dokumenty OK, musialem doplacic kilkaset zloty.
    Po trzeciej racie wplaty, na poczatku 2001 w ZUS-ie pani poinformowala
    mnie ze nie potrafi okreslic jaka kwota zalega jeszcze do zaplaty za 1999,
    a tym bardziej ile mam do zaplaty za 2000 (okres od 1 do 6 -2000)
    Do dnia wczorajszego nie otrzymalem zadnego powiadomienia z ZUS o
    zaleglosci pomimo ze w grudniu 2001 wystopilem z pismem zapytujacym o stan
    zadluzenia, w ktorym informowalem ze dokonalem wplat zaleglych za 1999, i
    prosze o okreslenie zaleglosci za rok 2000 gdyz zdaje sobie sprawe ze taka
    zaleglosc istnieje lecz nie moge okreslic dokladnej wartosci. Pismo
    (kopia) jest potwierdzone pieczecia ZUS
    Wczoraj przyszlo od razu wezwanie/ponaglenie do zaplaty kwoty i odsetek,.
    Nie podwazam wartosci zaleglosci ale jakim prawem naliczaja odsetki za
    okres prawie 3 lat !!??
    Pytania:
    1. Jaki jest termin odpowiedzi na pismo ktore zlozylem w 2001?
    2. Czy mam prawo żądać zawieszenia naliczania odsetek od terminu zlozenia
    tego pisma ??
    3. Jakie pismo napisac zeby poza rozlozeniem na raty zaleglosci anulowali
    rowniez odsetki ?

    Prosze o pomoc

    Damian

  • 2. Data: 2004-09-10 11:41:44
    Temat: Re: Pomocy - ZUS żąda odsetek
    Od: "Zielony" <d...@i...prv.pl>

    (ciach)
> [...]
    zlozenia
    > tego pisma ??
    > 3. Jakie pismo napisac zeby poza rozlozeniem na raty zaleglosci

    i pytanie dodatkowe:

    Czy moge zażądać aby wpłaty szły na poczet kwoty głównej zadłużenia, a
    nie na odsetki, czy tez nie mam na to wplywu i wierzyciel (ZUS) sam o tym
    decyduje ??

    Damian

  • 3. Data: 2004-09-10 16:39:04
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Zielony" <d...@i...prv.pl> napisał w wiadomości
    > (ciach)

    niezwłocznie ale maksymalnie 2 miesiące
    weź pismo i potwierdzenie nadania i udaj się do ZUS
    może to coś pomoże

    > zlozenia

    masz prawo żądać
    ale wątpię że dostaniesz pozytywną odpowiedź

    > anulowali

    podanie
    jeśli nie wyrażą zgody masz prawo odwołać się do sądu
    od odsetek

    > i pytanie dodatkowe:
    >
    > Czy moge zażądać aby wpłaty szły na poczet kwoty głównej zadłużenia, a
    > nie na odsetki, czy tez nie mam na to wplywu i wierzyciel (ZUS) sam o tym
    > decyduje ??

    nie, zus rozlicza propocjonalnie
    tj. część na należność główną część na odsetki

  • 4. Data: 2004-09-10 20:59:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Sep 2004, pablio wrote:

    >+ Użytkownik "Zielony" <d...@i...prv.pl> napisał
    [...]
> [...]
    >+
    >+ nie, zus rozlicza propocjonalnie
    >+ tj. część na należność główną część na odsetki

    Mi się *wydawało* że ktoś wspominał iż przy "płatnościach
    urzędowych" w ten sposób jest zapisana regulacja gdzieś
    w KPA - ale z lenistwa :) nie chciało mi się szukać.
    Dobrze mi się zapamiętało ? (że to nie ZUS rozlicza
    tak "z siebie" tylko że MUSI ?)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-09-11 20:55:21
    Od: "peter" <p...@p...onet.pl>

    Decyzja , czy zapłata ma byc zaliczona na należność główną czy na odsetki
    należy do dłużnika. Dopiero jeśli ten nie wskaże na co chce zaliczyć
    zapłatę, wierzyciel może zaliczyć ją sobie albo na należność główną albo na
    odsetki.

  • 6. Data: 2004-09-13 07:55:52
    Od: "Zielony" <d...@i...prv.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > Dobrze mi się zapamiętało ? (że to nie ZUS rozlicza
    > tak "z siebie" tylko że MUSI ?)

    Czyli co .. nie ponoszą odpowiedzialności że przez 3 lata nie
    odpowiedzieli na pismo o podanie salda ?
    To za co oni odpowiadaja ?

    Zielony

  • 7. Data: 2004-09-14 18:59:36
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "peter" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > należy do dłużnika. Dopiero jeśli ten nie wskaże na co chce zaliczyć
    > zapłatę, wierzyciel może zaliczyć ją sobie albo na należność główną albo

    ordynacja podatkowa stosuje się do składek ZUS
    art 55 § 2. Jeżeli dokonana wpłata nie pokrywa kwoty zaległości podatkowej
    wraz z odsetkami za zwłokę, wpłatę tę zalicza się proporcjonalnie na poczet
    kwoty zaległości podatkowej oraz kwoty odsetek za zwłokę w stosunku, w
    jakim, w dniu wpłaty, pozostaje kwota zaległości podatkowej do kwoty odsetek
    za zwłokę.

    i wszystko w temacie

  • 8. Data: 2004-09-21 17:40:39
    Od: "Jarek \(Cobra\) Marecik" <b...@r...pl>

> [...]
    > tego pisma ??
    > 3. Jakie pismo napisac zeby poza rozlozeniem na raty zaleglosci anulowali

    Jestem w tej samej sytuacji, tylko u mnie brakuje kilku miesiecy (bodajże 2)
    do magiczej granicy 5 lat.
    Złożylem podanie o umożenie kwoty i/lub odsetek.
    Ilośc dokumentów, które trzeba dostarczyć _przed_ rozpatrzeniem wniosku
    przyprawi cię o zawrót głowy.

    A po samych dokumentach wniskuję, że należy przymierać głodem, mieszakać w
    lepiance
    i mieć conajmniej 10 dzieci.

    Odpuszczam sobie, tym bardziej, że Pani kierownik powiedziała w rozmowie
    telefonicznej
    iż wiele z tych dokumetów (np. oświadczenie o posiadaniu samochodu) może być
    wykorzystane
    przeciwko Tobie (czyli spowodować szybszą realizację zastawu na
    ruchowmościach -
    muszą szukac sami, i trochę czasu im to zajmie, a tak podasz im wszystko na
    tacy).

    Nie wiem, w jakiej jesteś sytaucji, ale IMHO - niewarto.
    Trzeba zacisnąć pasa... i zapłacić.
    U mnie same odsetki to 50% należności głównej.

    ZUS to shit jakich mało.
    --
    Cobra;

  • 9. Data: 2004-09-28 13:29:02
    Od: "Zielony" <d...@i...prv.pl>

    (ciach)...
    Nie wiem, w jakiej jesteś sytaucji, ale IMHO - niewarto.
    > Trzeba zacisnąć pasa... i zapłacić.
    > U mnie same odsetki to 50% należności głównej.
    >
    > ZUS to shit jakich mało.

    Sprawe czesciowo wygralem
    Odsetki od daty zlozenia pisma zaplaci pani z zus ("t.z. jelen")
    a ja tylko do dnia zlozenia pisma (przpominam ze im to pismo zginelo)
    Co i tak daje kwote nie mala
    Zlozylem pismo o rozlozenie na raty i czekam na odpowiedz
    ale kto mi zabroni placic to w czesciach ??? :-)

    Zielony