  • 1. Data: 2003-01-30 22:36:13
    Temat: jak wystawic fakture niemieckiej firmie?
    Od: "aleksandra" <n...@w...pl>

    help!
    mam firme zarejestrowana w Polsce, jestem platnikiem vat.
    robie strone internetowa dla pewnej niemieckiej firmy.
    jak wyglada sprawa z wystawieniem przeze mnie faktury dla tej firmy? czy vat
    22%? a moze jakies inne dodatkowe oplaty?

    z gory dzieki za wszelkie sugestie i odpowiedzi i pozdrawiam,
    ola

  • 2. Data: 2003-01-31 07:32:32
    Temat: Re: jak wystawic fakture niemieckiej firmie?
    Od: "KRM" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "aleksandra" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    vat
    > 22%? a moze jakies inne dodatkowe oplaty?
    >
    > z gory dzieki za wszelkie sugestie i odpowiedzi i pozdrawiam,

    Jaki vat - przecież eksportujesz!
    Mało tego należy Ci sie zwrot vatu od państwa jaki musi wrzucić w koszty.

    =================
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-01-31 09:54:46
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Jaki vat - przecież eksportujesz!

    Twoim zdaniem to co jest w tym przypadku eksportowane ? ;-)

    > Mało tego należy Ci sie zwrot vatu od państwa jaki musi wrzucić w koszty.

    Wszystko zależy od tego czy uda się zmieścić w ustawowej
    definicji eksportu lub skorzystać "przypadku szczególnego" wg
    rozporządzenia.

    Pix

  • 4. Data: 2003-01-31 10:31:14
    Od: "KRM" <k...@p...onet.pl>

    > Twoim zdaniem to co jest w tym przypadku eksportowane ? ;-)

    Jak to co produkt jakim jest serwis internetowy.

    KRM

  • 5. Data: 2003-01-31 10:57:09
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Jak to co produkt jakim jest serwis internetowy.

    Jeśli to "produkt" to chyba przydałby się jakiś dowód odprawy
    celnej ?
    BTW - z pytania nie wynika czy ten "produkt" w ogóle opuszcza
    polski obszar celny.

    Mnie to bardziej przypomina usługę gdyż na podobnej zasadzie
    tłumacz mógłby twierdzić, że wcale nie prowadzi działalności
    usługowej, a tylko produkuje tłumaczenia ;-)

    pozd.Pix

  • 6. Data: 2003-01-31 11:59:09
    Od: "KRM" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > tłumacz mógłby twierdzić, że wcale nie prowadzi działalności
    > usługowej, a tylko produkuje tłumaczenia ;-)

    W takim razie firma która tworzy oprogramowanie jest firmą usługową ?

  • 7. Data: 2003-01-31 12:16:20
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > W takim razie firma która tworzy oprogramowanie jest firmą usługową ?

    To pewnie zależy od okoliczności.
    Z oprogramowaniem jest przy tym mniejszy kłopot, gdyż mozna
    wykorzystać przepisy VAT dotyczące licencji i sprawa jest dosyć
    jednoznaczna - no może poza samym pojęciem "programu" gdyż
    ustawodawca nie raczył go zdefiniować.

    Pix

  • 8. Data: 2003-02-01 10:58:28
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Z oprogramowaniem jest przy tym mniejszy kłopot, gdyż mozna
    > wykorzystać przepisy VAT dotyczące licencji i sprawa jest dosyć
    > jednoznaczna -

    ..... ano "dosyc" jednoznaczna. Urzedy skarbowe nie znaja pojecia
    "dosyc".

    Vizvary