  • 1. Data: 2003-01-30 23:15:48
    Temat: Re: Doktorant + umowa o dzieło = ZUS ?
    Od: "Alfred Kowalski" <p...@o...pl>

    > O ile wiem, za studenta do lat 26 zatrudnionego na umowę o dzieło
    pracodawca
    > nie odprowadza składki ZUS. A jak to jest w przypadku studenta studiów
    > doktoranckich? Będę wdzięczny za odpowiedź

    Niestety tak jest - musiałby odprowadzać, gdyby to była umowa zlecenia lub o
    pracę.

    MK

  • 2. Data: 2003-01-31 20:44:52
    Temat: Doktorant + umowa o dzieło = ZUS ?
    Od: "Piotr Czapiewski" <p...@b...pl>

    Witam

    O ile wiem, za studenta do lat 26 zatrudnionego na umowę o dzieło pracodawca
    nie odprowadza składki ZUS. A jak to jest w przypadku studenta studiów
    doktoranckich? Będę wdzięczny za odpowiedź

    Piotr Czapiewski

  • 3. Data: 2003-02-01 10:19:36
    Od: "Piotr Czapiewski" <p...@b...pl>

    > Niestety tak jest musiałby odprowadzać, gdyby to była umowa zlecenia lub o
    > pracę.

    Właśnie się dowiedziałem, że od umowy o dzieło W OGÓLE nie odprowadza się
    składek zus. Czyli ten przepis dotyczy WYŁĄCZNIE umowy zlecenie?

    No i nadal nie wiem, jak to jest z tym doktorantem... Czy przepis dotyczy
    także studentów studiów doktoranckich?

  • 4. Data: 2003-02-01 12:01:34
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > No i nadal nie wiem, jak to jest z tym doktorantem... Czy przepis
    dotyczy
    > także studentów studiów doktoranckich?

    Tak. Do 26 roku jesli jestes na dziennych studiach nie trzeba ZUSu

  • 5. Data: 2003-02-01 16:27:43
    Od: "Alfred Kowalski" <p...@o...pl>

    > Właśnie się dowiedziałem, że od umowy o dzieło W OGÓLE nie odprowadza się
    > składek zus. Czyli ten przepis dotyczy WYŁĄCZNIE umowy zlecenie?

    Przy umowie o dzieło nie ma obowiązku odprowadzania składki na ubezpieczenie
    społeczne - istnieje ono przy umowie zlecenia (z wyjątkiem studentów)

    > No i nadal nie wiem, jak to jest z tym doktorantem... Czy przepis dotyczy
    > także studentów studiów doktoranckich?

    j.w.

    MK (również doktorant na umowie o dzieło)