  • 1. Data: 2006-11-28 21:27:22
    Temat: jak ustalić właściciela mieszkania?
    Od: m...@g...com

    Witam,

    Czy mógłby mi ktoś pomóc i napisać mi jakich dokumentów
    powinienem oczekiwać od właściciela mieszkania aby być pewnym, że
    mieszkanie do niego należy w sytuacji gdy właściciel tyle co
    odebrał klucze do nowo wybudowanego mieszkania i twierdzi, że KW nie
    została jeszcze założona przez dewelopera. Te formalności mogą
    jeszcze nieco potrwać i dopiero wtedy faktycznie właściciel będzie
    mógł sprzedać mieszkanie. Jednakże ja chciałbym sobie 'zaklepać'
    to mieszkanie jak i ustalić już cenę dlatego chciałem podpisać
    umowę przedwstępną. Jedyne co mnie powstrzymuje to fakt iż nie wiem
    jak ustalić ponad wszelką wątpliwość, że właściciel jest
    właścicielem.

    Dzięki za pomoc!

  • 2. Data: 2006-11-28 21:32:30
    Temat: Re: jak ustalić właściciela mieszkania?
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    > umowę przedwstępną. Jedyne co mnie powstrzymuje
    > to fakt iż nie wiem
    > jak ustalić ponad wszelką wątpliwość, że właściciel jest

    Nie ustalisz tego - bo odrębna własność lokalu powstaje z momentem wpisu do
    księgi wieczystej.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 3. Data: 2006-11-28 21:33:22
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

  • 4. Data: 2006-11-28 21:41:33
    Od: m...@g...com

    > Nie ustalisz tego - bo odrębna własność lokalu powstaje z momentem wpisu do
    > księgi wieczystej.

    dzieki za szybką i jasna odpowiedz! :)

    czy to oznacza, ze aby być spokojnym muszę czekać aż właściciel
    bedzie miał KW? Nie ma żadnego sposobu aby na przykład ta osoba
    przedstawila jakis zaswiadczenie od dewelopera, ze ma ona prawo do
    lokalu czy coś w tym stylu?

    Marek

  • 5. Data: 2006-11-28 21:46:42
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]

    >bedzie miał KW? Nie ma żadnego sposobu aby na >przykład ta osoba
    >przedstawila jakis zaswiadczenie od dewelopera, ze ma >ona prawo do

    Jesli ufasz deweloperowi to tak. Możesz też spytać o potwierdzeni złożenia
    wniosków do sądu, ale żaden z tych sposobów absolutnej pewności nie daje.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl
    Marek

  • 6. Data: 2006-11-28 21:47:38
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

  • 7. Data: 2006-11-29 13:23:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m...@g...com wrote:

    > odebrał klucze do nowo wybudowanego mieszkania i twierdzi, że KW nie
    > została jeszcze założona przez dewelopera. Te formalności mogą

    Normalka - zakładanie KW to tak z rok minimum...

    > jeszcze nieco potrwać i dopiero wtedy faktycznie właściciel będzie
    > mógł sprzedać mieszkanie.

    Nie, sprzedać może wcześniej.

    > Jednakże ja chciałbym sobie 'zaklepać'
    > to mieszkanie jak i ustalić już cenę dlatego chciałem podpisać
    > umowę przedwstępną.

    No to podpisz. U notariusza.

    > Jedyne co mnie powstrzymuje to fakt iż nie wiem
    > jak ustalić ponad wszelką wątpliwość, że właściciel jest
    > właścicielem.

    A może jakąś umowę z firmą budującą dom ten właściciel ma? Np. umowę
    dotyczącą nabycia lokalu mieszkalnego, hmm?